دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 27078
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

بیش از ۹ هزار دانش آموز قمی از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده کرده‌اند، گفت: در سال تحصیلی جدید نیز تاکنون ۹ هزار درخواست برای سرویس دهی به دانش آموزان داشته‌ایم.
بیش از ۹ هزار دانش آموز قمی از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا دژاگام ، در مورد سرویس مدارس و درخواست خانواده‌ها در این زمینه اظهار کرد: تهیه و خدمات سرویس دانش آموزی در دستور کار آموزش و پرورش نیست اما از آنجا که دغدغه بسیاری از خانواده‌های دانش آموزان مربوط به ایاب و ذهاب دانش آموزان است از همین رو آموزش و پرورش با همکاری پلیس راهور و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی استان قم امسال نیز در این زمینه برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه نظارت بر تعداد راکبین سرویس مدارس، لحاظ کردن تردد و حمل و نقل با پلیس راهنمایی و رانندگی است، افزود: امسال ۱۰ شرکت از سوی تاکسیرانی به آموزش و پرورش استان معرفی شده که متعاقبا این شرکت‌ها به مدارس معرفی شده‌اند.

وی با تاکید براینکه مدیران مدارس متولی نظارت بر سرویس مدارس یا تهیه سرویس نیستند، تصریح کرد: شعار آموزش و پرورش بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی دانش آموز است تا اولیا دغدغه‌ای بابت مسافت برای فرزندانشان نداشته باشند.

دژاگام با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز تاکنون ۹ هزار درخواست برای سرویس دهی به دانش آموزان داشته‌ایم.

وی با اشاره به نرخ مصوب اعلام شده برای سرویس مدارس گفت: سال گذشته این مبلغ رقمی بین ۳۳ تا ۳۹ هزار تومان بود که امسال با توجه به آئین نامه جدید و صدور کارت خودرو تعداد راکب برای سرویس مدارس ۳ تا ۴ نفر اعلام شده از همین نرخ سرویس مدارس با افزایش مواجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه نرخ تعیین شده برای سرویس مدارس امسال ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان است، عنوان کرد: تائید صلاحیت رانندگان و سوریس‌ها با سازمان نظارت بر تاکسیرانی استان قم است، خاطرنشان کرد: اگر راننده‌ای برخورد و رفتارش طبق موازین نبود در اسرع وقت به اطلاع شرکت مربوطه می‌رسد.

دژاگام عنوان کرد: آموزش و پرورش مسئولیت دانش آموزان را تا مادامی که در محیط مدرسه هستند عهده دار است اما بیرون از محیط مدرسه وظیفه‌ای متوجه مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش نیست از همین رو خانواده‌ها باید نظارت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdjz0x.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما