قم نيوز : قم نیوز: آيت‌الله‌ العظمی مکارم شيرازی در سخنانی از عملكرد نامناسب صدا و سيما در ايام دهه فجر انتقاد كرد و گفت: بايد در اين ايام بيشتر از گذشته به تبيين آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های اسلامی و انقلاب پرداخته شود.
انتقاد آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی از عملكرد صدا و سيما در دهه فجر
به گزارش قم نیوز، آيت‌الله العظمی ناصر مكارم شيرازی، مرجع تقلید شیعیان روز چهارشنبه، در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامی‌داشت ايام الله دهه مبارك فجر در سخنانی تصريح كرد: بيش از سی سال از عمر با بركت انقلاب اسلامی كه در نوع خود بی‌سابقه بود می‌گذرد، از اين رو همه بايد قدردان اين نعمت باشيم.

وی به وجوه تمايز انقلاب اسلامی در مقايسه با ساير انقلاب‌های جهان اشاره و بيان كرد: معمولاً انقلاب‌های دنيا يا با كمك غربی‌ها عليه شرقی‌ها بوده و يا بالعكس، اما انقلاب اسلامی از متن مردم جوشيد و به معنای واقعی كلمه لاشرقيه و لا غربيه بود و بر اساس اعتقادات مذهبی مردم شكل گرفت و پيشوای آن نيز حضرت امام مرجع عاليقدر و مجاهد مخلص بود.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامی وضع جغرافيای سياسی منطقه را عوض كرد و در دنيا نيز اثر گذاشت، گفت: با پيروزی انقلاب اسلامی دشمنان نيز پايگاه مهمی را از دست دادند؛ چراكه همه چيز در آن زمان در كشور ما تحت نظر و خواست آن‌ها انجام می‌شد.

وی بيان کرد: آن‌ها با تجهيز صدام جنگ هشت ساله را بر ما تحميل كردند اما به فضل الهی و با حضور و مجاهدت مردم از طريق نظامی نتوانستند به هدف خود برسند، از اين رو سراغ مفاسد اخلاقی و اقتصادی رفتند تا بتوانند از اين طريق انقلاب اسلامی را با شكست مواجه كنند و بحمدلله نتوانسته و ان‌شاء‌الله نتوانند به هدف خود دست يابند.

اين مفسر قرآن كريم تأكيد كردند: البته آن‌ها مشكلاتی برای كشور ما ايجاد كردند، اما مردم بيدار هستند و در سايه همدلی، وحدت و ‌صميمت می‌توان انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را ناكام و مأيوس كرد و الگويی برای ساير كشورهای بيداری اسلامی شد.

وی با بيان اينكه انقلاب اسلامی نعمتی الهی بود و ما بايد اين نعمت را قدردان بدانيم، اظهار کرد: اگر ما عوض نشويم لطف خدا عوض نخواهد شد؛ پناه بر خدا از روزی كه اختلاف جای وحدت، بی تقوايی جای تقوا و دشمنی جای دوستی و كارهای خلاف جای اطاعت فرمان الهی را بگيرد در اين صورت خدا نعمت خود را از ما سلب خواهد كرد.

آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی در ادامه از رسانه ملی به دليل كم‌توجهی به تبيين دستاوردهای انقلاب در ايام الله دهه مبارك فجر گلايه كرد و ادامه داد: ما گله‌ای از صدا و سيما داريم، در اين ايامی كه بايد گذشته را كاملاً مشخص كنند و تمام مسائل مربوط به وحدت و انقلاب باشد،‌ متأسفانه اخيراً هرچه تلويزيون نگاه می‌كنيم مسابقه فيلم‌های فجر و تئاتر و جايزه دادن به اين و آن است.

وی تأكيد كرد: در كشوری كه مشكل گرانی در آن حاد شده است، متأسفانه همه كارهای ما شده پرداختن به جشنواره فجر آن هم يك عده بدحجاب‌های درجه يك! من وقتی تلويزيون را برای شنيدن اخبار نگاه می‌كنم می‌بينم باز هم جشنواره‌های فجر است،‌ خيال می‌كنم مثل اين كه تلويزيون زمان شاه را نگاه می‌كنم، چرا بايد وضعيت اين گونه باشد، البته ما در تلويزيون افراد متعهد سراغ داريم اما نمی‌دانيم چرا اين گونه شده است.

اين مرجع تقليد بيان کرد: اميدوارم دست‌اندركاران صدا و سيما اين اشتباه را جبران كنند، برخی از مراجع محترم پيام داده بودند كه اينها دارند غوغا می‌كنند چه كنيم و ما هم اين نكات را بيان كرديم اميدواريم اين وضع اصلاح شود و نگاه كه به صدا و سيما می‌كنيم مشاهده كنيم كه تلويزيون زمان انقلاب اسلامی است نه زمان ديگر و اميدواريم گرفتار فرهنگ بيگانه در اداره كشور نشويم.

آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی در بخش ديگری از درس خارج با اشاره به سخنان هفته گذشته خود درباره تركيه اظهار کرد: ما بحثی درباره تركيه داشتيم و در مطبوعات آنجا بازتاب وسيعی داشت و برخی آمده‌اند و سوء استفاه كرده‌اند؛ در حالی كه هدف ما اين است كه كه ما دو كشور همسايه هستيم و انتظار داريم دولت آن‌ها كاری بر خلاف روابط همسايگی و ايران و عراق نكند و اين به صلاح خودشان است.

وی با بيان اينكه مردم تركيه مسلمان و با ايمان هستند، تصريح كرد: ما به آن‌ها علاقه داريم و آن‌ها نيز به ما علاقه‌مند هستند منتهی بايد دولتمردان مراقب باشند و منافع كشورشان را در همكاری با بيگانگان ندانند ما از سر نصيحت بيان كرديم و خير آن‌ها در آن است كه اين كار را بكنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdk50f.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما