سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 29715
ملی پوش قمی تیم ملی تیراندازی با کمان

کمانداران قم با کمبود فضای تخصصی تمرینی روبه‌رو هستند

قم نيوز : قم نیوز: ملی پوش قمی تیم ملی تیراندازی با کمان با بیان اینکه گران بودن این رشته یکی از دلایل عدم اقبال به فعالیت در تیراندازی با کمان است گفت: کمانداران قم با کمبود فضای تخصصی تمرینی مواجه هستند.
کمانداران قم با کمبود فضای تخصصی تمرینی روبه‌رو هستند
به گزارش قم نیوز، ربابه شاه مرادی اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان در ماده ۵۰ متر کامپوند به تیم ملی فراخوانده شدم و در اردویی که از ۱۵ فروردین آغاز شده در حال رکوردزنی برای حضور در مسابقات بین المللی پیش رو هستم.

وی افزود: این اردو حدود یک ماه ادامه دارد و پس از آن، تیم ملی تیراندازی با کمان راهی ترکیه می‌شود تا در مسابقات بین المللی و معبر این کشور شرکت کند.

ملی پوش قمی تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: در بین نفراتی که در اردو حضور دارند تغییری حاصل نشده و ملی پوشان سابق که در اردوهای قبلی و مسابقات آسیایی حضور داشته‌اند کماکان در اردو هستند و تنها عضو جدید تیم ملی، من هستم که به دلیل ثبت رکورد در مسابقات انتخابی به تیم ملی فراخوانده شده‌ام.

شاه‌مرادی بیان کرد: پیش از اینکه وارد رشته کامپوند شوم در بخش ریکرو فعالیت می‌کردم و در حال حاضر حدود ۴ سال است که در کامپوند فعالیت می‌کنم و امیدوارم بتوانم در جمع نفرات ثابت تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و پیش از آن تورنمنت بین المللی ترکیه قرار بگیرم.

وی درباره وضعیت رشته تیراندازی با کمان در بخش بانوان در قم عنوان کرد: متاسفانه وضعیت توسعه تیراندازی با کمان در بین بانوان مطلوب نبوده و علت آن این است که آگاهی زیادی نسبت به این رشته در میان بانوان قمی وجود ندارد و شرایط تمرینی چندانی از نظر سخت افزاری برای این رشته در قم مهیا نیست.

ملی پوش قمی تیم ملی تیراندازی با کمان، گران بودن این رشته را یکی دیگر از دلایل عدم اقبال به فعالیت در این رشته عنوان و تاکید کرد: تیراندازان تازه کار با کمان‌های مبتدی یا نیمه حرفه‌ای تمریناتشان را شروع می‌کنند و وقتی می‌بینند که موفق نیستند این رشته را‌‌ رها می‌کنند در حالی که یک تیرانداز برای تمرین هدفمند نیاز به کمان حرفه‌ای دارد.

شاه‌مرادی تصریح کرد: با توجه به کمبود فضاهای مناسب رشته تیراندازی با کمان به ویژه در مسافت بلند در قم مجبور شدم برای انجام برخی تمریناتم در هفته بار‌ها به تهران سفر کنم و تمریناتم را در تهران انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: تیراندازی با کمان به عنوان یک رشته المپیکی و مدال آور آسیایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و شرایط مناسب سخت افزاری برای رشد آن در قم مهیا شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdk50x.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما