دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 22785

اعزام 400 مبلغ به سراسر کشور همزمان با ایام اعتکاف

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 400 مبلغ به سراسر کشور همزمان با ایام اعتکاف خبر داد.
اعزام 400 مبلغ به سراسر کشور همزمان با ایام اعتکاف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: مراسم سنتی، معنوی، عرفانی و عبادی اعتکاف در مساجد سراسر کشور در ۱۳ رجب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعتکاف در حقیقت از ارزش‌های نظام اسلامی بوده و جزو حرکت‌های معنوی و عرفانی سازنده در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتکاف شامل عبادت، نماز جماعت، دعا، راز و نیاز، خلوت با خدا و جدا شدن از دنیا و انقطاع الی الله و حرکت در مسیر ترقی، ارتقا و پا نهادن در نردبان متعالی الهی است.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم هر ساله با همت مردم و هیئت‌های مذهبی، مساجد، نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود و جوانان فراوانی از این مراسم استقبال می‌کنند.

موسوی عنوان کرد: معتکفان در مدت اعتکاف خود تجدید عهدی با معبود و خداوند کرده و در حقیقت این مراسم معنوی اثرات فراوانی در سازندگی مجدد، بازسازی و بازتعریفی از شخصیت و هویت معتکفان دارد.

وی با بیان این‌که اعتکاف در ارتباط معنوی و عارفانه موثر است، گفت: اعتکاف سبب سازندگی افراد می‌شود و عبادتی به جامعیت اعتکاف وجود ندارد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعزام مبلغ را یکی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام مبلغان متخصص، توانمند، نخبه و افراد با سابقه تلاش دارد و تاکنون در مناسبت‌های مختلف اقدام به اعزام مبلغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام اعتکاف مردم را نسبت به معارف الهی و اسلامی بیشتر آشنا می‌کنند و سئوالات و شبهات آن‌ها را پاسخ می‌دهند.

موسوی عنوان کرد:‌ مبلغان در اعتکاف به اقامه نماز جماعت، سخنرانی‌ها و جلسات گفت‌وگو، مشاوره و حلقه‌های معرفت در بین معتکفان می‌پردازند.

وی از اعزام ۴۰۰ نفر مبلغ توانمند، با سابقه و متخصص از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: سامانه سمتا از ۱۵ اردیبهشت امسال فعال شده و مبلغان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به انتخاب مناطق تبلیغی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ مبلغان در مناطق تبلیغی خود به هماهنگی، آمادگی و تبلیغات محیطی می‌پردازند و نقش موثری در فرهنگ‌سازی و ارتقای معارف، بینش، بصیرت‌افزایی و راهنمایی مردم ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdk50x.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما