پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 15675
رئیس سازمان حج و زیارت قم:

۱۹۰۰ زائر از قم به حج تمتع اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان حج و زیارت قم گفت: حدود یک هزار و نهصد زائر از استان قم در قالب ۱۴ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
۱۹۰۰ زائر از قم به حج تمتع اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز،  اکبر رضایی با اشاره به عملیات اعزام زائران به حج تمتع اظهار کرد: 1895 زائر از استان قم در قالب 14 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که برای این زائران از روز اول تشکیل کاروان‌ها، جلسات آموزشی را برگزاری کردیم.
 
وی افزود: برای هر کدام از زائران بین 10 تا 12 جلسه آموزشی برگزار و مطالب مربوط به فعالیت‌های اجرایی و بحث‌های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی مطرح می‌شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت قم با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسات آموزشی حج تمتع خاطرنشان کرد: در جلسات آموزشی حج تمتع مسائل اجرایی، دستورالعمل‌ها، قوانین عربستان و حساسیت‌ها توسط مدیران کاروان‌ مطرح می‌شود و روحانی کاروان، احکام، اماکن زیارتی، مناسک و ابعاد فرهنگی حج را تشریح می‌کند.
 
وی اضافه کرد: پزشکان علاوه بر معاینه زائران، توصیه‌های پزشکی مورد نیاز سفر حج را به آن‌ها منتقل می‌کنند تا زائران، سفر حج تمتع را با آگاهی کامل آغاز کنند.
 
رضایی زائران حج تمتع را سفیران ایران در کشور عربستان دانست و تصریح کرد: تک تک زائران حج به‌ویژه آن‌هایی که از جوار کریمه اهل بیت اعزام می‌شوند، باید بدانند که برای دیگران باید الگو باشند و حساسیت‌ها را رعایت کنند، همچنین باید رفتارها و کردارهای‌شان الگوی دیگران باشد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت قم با اشاره به تاریخ اعزام کاروان حج تمتع اظهار کرد: امسال از مجموع کاروان حج قم، 8 کاروان مدینه قبل و 6 کاروان مدینه بعد هستند، همچنین تاریخ اعزام زائران به محض قطعی‌شدن اطلاع رسانی می‌شود.
 
وی با اشاره به تغییرات وضعیت ارائه خدمات پزشکی در حج گفت: در گذشته به ازای هر کاروان یک پزشک اعزام می‌شد، اما این طرح یک سری نقطه ضعف چون عدم امکان ارائه خدمات پزشکی به صورت 24 ساعته را داشت بنابر این از امسال طرح استقرار 24 ساعته پزشک در محل اسکان زائران اجرا می شود که البته برای این طرح یک محل مناسب برای پزشکان به عنوان مطب در هر ساختمان در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: از مزیت طرح جدید این بوده که زائر به صورت 24 ساعته می تواند خدمات پزشکی را دریافت کند و پزشکان نیز با داشتن دسترسی به اطلاعات پزشکی زائران، آن‌ها را به خوبی درمان کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdk90f.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما