پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 51125
منبع : خبرگزاری فارس

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد: حسد و غرور انسان را به ورطه نابودی می کشاند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان تا زنده هست باید به فکر عواقب امور خود باشد، گفت: باید منزل آخرت خودمان را قبل از مُردن بسازیم.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد: حسد و غرور انسان را به ورطه نابودی می کشاند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسمی که شب گذشته به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه «صلوات» است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «زمانی که ذکر رسول خدا شد بر او زیاد صلوات بفرستید که هر کس برای او یک صلوات بفرستد خداوند برای او هزار صلوات با هزار صف از ملائکه می فرستد».

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه چارچوب های زندگی از دیدگاه امام صادق(ع) بر مدار چهار محور است، اظهار داشت: به ایشان عرض شد «زندگي دنيايي ات را بر چه چيز بنا كرده ‏اى؟ فرمود بر چهار چيز؛ فهميدم كه عمل مرا ديگرى انجام نمي دهد، پس به كوشش پرداختم، دانستم كه خداوند بر حال من اطلاع دارد، پس خجالت كشيدم، فهميدم روزى مرا ديگرى نخواهد خورد، پس آرامش يافتم و دانستم بالأخره به سوى مرگ می روم، به همين جهت آماده آن شدم».

وی ادامه داد: مکتب ما مدیون امام صادق(ع) است؛ اینکه گفته می شود «مذهب جعفری» بخاطر این است که بیش از نیمی از روایات در زمینه های اصول، معارف، اعتقادات و حتی علوم طبیعی از قبیل شیمی و فیزیک منسوب به ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه تا زنده هستیم باید به فکر عواقب امور خود باشیم، عنوان کرد: وصیت کردن و امید به این داشتن که ورثه برای ما کار خیری کنند مانند این است که برای زندگی وارد یک خرابه بشویم و بگوییم که در آینده اینجا تبدیل به منزل خواهد شد؛ بر این اساس باید منزل آخرت خودمان را قبل از مُردن بسازیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسد و غرور انسان را به ورطه نابودی می کشد، ابراز داشت: طلبه ای در آبادان بر روی منبر ادعا کرد که هر گونه سؤالی را می تواند پاسخ دهد، در این هنگام شخصی بلند شد و از او پرسید «نام مادر حضرت خدیجه چیست»، وی از پاسخ دادن عاجز شد و همین سبب شد تا آبرویش رفته و از آبادان به شهر دیگری برود.

وی افزود: آیت الله سید محمد تقی خوانساری سال ها قبل در قم خواستند برای رفع خشکسالی نماز اقامه کنند، اما از این بابت کمی نگران بودند که مبادا باران نیاید و آبروی حوزه برود؛ مرحوم آیت الله حجت به ایشان گفتند که این کار را انجام بده، هنگامی که آیت الله خوانساری برای اقامه نماز رفتند، مرحوم آیت الله حجت به زیر زمین خانه اش رفتند و با تضرع از خداوند خواستند تا خداوند نگذارد آبروی آیت الله خوانساری میان مردم کم شود و این شد که خداوند باران رحمت خود را نازل کرد؛ امروزه هم اگر برخی انسان های عالِم، حسادت را کنار می گذاشتند، به یقین امام زمان(عج) ظهور می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید سیره اهل بیت(ع) و علمای بزرگ دین را سرلوحه کار خود قرار دهیم و نگذاریم شیطان با صفت های ناپسندی همچون حسد و غرور بر ما غلبه کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdkf0k.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما