دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 45195
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

آرامش انسان در گرو دوری از دنیاطلبی است/ طلاب الگوی عملی دوری از دنیا باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: در صورتی که انسان دنیاطلب باشد نمی‌تواند زندگی با آرامش داشته باشد که در این راستا طلاب باید با دوری از گرفتاری دنیاطلبی برای مردم عادی جامعه الگو باشند.
آرامش انسان در گرو دوری از دنیاطلبی است/ طلاب الگوی عملی دوری از دنیا باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب شاغل در ناجا که از سراسر کشور برای دوره بصیرت‌افزایی به قم آمده‌اند، اظهار کرد: قرآن از همه کلمات در دنیا برتر است ولی خداوند می‌فرماید هر کسی نمی‌تواند کلمات قرآن را درک کند و فقط کسی که دلش باخداست می‌تواند به درک مفاهیم قرآن برسد.

وی افزود: امیرالمؤمنین‌(ع) در نهج‌البلاغه اساس تقوا را چهار چیز ذکر کرد که شامل ترس از خداوند، عمل به قرآن، ساختن با کم و آمادگی برای روز رحلت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مقام کسی که نسبت به خدا خوف دارد بسیار ارزشمند است، گفت: ترس از خدا که باشد همه‌ کارهای انسان درست می‌شود و انسان کمتر به سمت و سوی خطا کشیده می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی در ارتباط با علت ترس از معاد می‌فرماید، وقتی می‌گوییم از روز حساب بترسید منظور این نیست که خداوند بر بندگان تعدی می‌کند بلکه منظور این است که خداوند بسیار سختگیرانه از انسان حساب می‌کشد.

وی با تبیین دومین اساس تقوا گفت: زمانی که انسان اهل عمل به قرآن باشد زندگی خود را براساس قرآن بنا می‌کند و در همه امور خود از دستورات الهی بهره می‌برد.

این مرجع تقلید با بیان سومین مرحله اساس تقوا تصریح کرد: انسان باید با کم بسازد و هیچ‌گاه دنیاطلب نباشد به‌ویژه این خصوصیت باید در بین طلاب بارز باشد، در غیر این صورت دشمن از شما سبقت می‌گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در صورتی که انسان دنیاطلب باشد نمی‌تواند زندگی با آرامش داشته باشد در این راستا طلاب باید با دوری از گرفتاری دنیاطلبی برای مردم عادی جامعه الگو باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdkf0o.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما