يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 36825
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

افزایش 9 درصدی کمک‌های مردمی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از افزایش 9 درصدی مجموع کمک‌های مردمی در 10 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
افزایش 9 درصدی کمک‌های مردمی در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به توقعات مردم اظهار کرد: مردم انتظار دارند از میزان کمک‌ها و موارد مصرف آنها آگاه شوند، بنابراین اطلاع‌رسانی در این زمینه در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: صدقات یکی از سرفصل‌هایی است که مردم کمک می‌کنند که در قالب صندوق‌ها در سطح معابر عمومی و منازل نصب شده که در ۱۰ ماهه امسال در مجموع ۸۶ میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۹۶ ریال بوده است که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه‌ بحث طرح اکرام ایتام و کمک حامیان به ایتام از سرفصل‌های شاخص دیگر در استان بوده است، گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری حامیان مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال به ایتام مورد نظر در قالب طرح اکرام ایتام کمک کردند که این امر نسبت به مدت مشابه ۹ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در استان قم در قالب صدقات، زکات، جشن عاطفه‌ها،‌ اطعام و افطاری، نذر و قربانی، طرح‌های اکرام ایتام، محسنین و شفا در مجموع در ۱۰ ماهه امسال ۲۱۲ میلیارد و ۹۲۶ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۴۹۴ ریال بوده است.

جلالی با بیان اینکه در مجموع کمک‌های مردمی نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: در مجموع جشن‌های عاطفه‌ها، نذورات،‌ اطعام و افطاری، کمک به ایتام و صدقات رشد وجود داشته و تنها بخشی که کاهش چشمگیر داشته، در بحث زکات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایطی که در آن قرار داریم، توجه مردم به فقرا و ایتام قابل قبول است، مجموع این کمک‌ها در زمینه مسکن، درمان، ‌تحصیل، اشتغال، تهیه لوازم اولیه منزل و ازدواج صرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم عنوان کرد: از مجموع خدماتی که اکنون در استان قم ارائه می‌شود، ۳۵ تا ۴۰ درصد از محل کمک‌های مردمی و بین ۶۲ تا ۶۳ درصد از محل مجموعه کمک‌ها از محل منابع دولتی است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdkj0s.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما