سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 26925
معاون استاندار قم:

توسعه تعاونی‌ها مشارکت اقتصادی مردم را افزایش می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: باید با نگاه به آینده باید برای رفع مشکلات قدم برداریم، زیرا توسعه تعاونی‌ها سبب مشارکت اقتصادی مردم می‌شود.
توسعه تعاونی‌ها مشارکت اقتصادی مردم را افزایش می‌دهد
به گزارش قم نیوز، نهمین جشنواره تقدیر از تعاونی‌های بر‌تر استان قم صبح امروز با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتاعی در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

سید حسن رضوی با اشاره به اهمیت به نگاه آینده، اظهار کرد: با نگاه به آینده باید برای رفع اشکالات قدم برداریم و اقتصاد را به دست مردم به دست مردم بدهیم نه اینکه آن را به عنوان یک اقدام سیاسی نگاه کنیم، زیرا توسعه تعاونی‌ها سبب مشارکت اقتصادی مردم می‌شود.

معاون استاندار قم با اشاره به اهمیت افزایش تعاونی‌ها در کشور، افزود: اگر در قالب برنامه‌های مختلف اقتصادی، موفقیت چشمگیری کسب نشده زیرا سهم تعاون در ایران پایین است و باید آنرا افزایش یابد، بنابراین اگر شرایط فعلی دنیا را بررسی کنیم مشاهده می‌شود که تحریم‌ها موثر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تشویق سرمایه گذاران برای راه اندازی تعاونی‌ها، تصریح کرد: باید با تشویق سرمایه گذاران تعاونی‌های خوبی را به وجود آورد زیرا توسعه تعاونی‌های خدمات، گردشگری و مصرف اثر گذار است.

غلامحسین الهیاری ظهر با اشاره به تعداد تعاونی‌های موجود در استان، عنوان کرد: در استان قم ۲ هزار و ۸۴ تعاونی در ۲۲ رشته فعالیت می‌کنند که به فرموده رهبر معظم باید سهم تعاونی‌ها در کشور به ۲۵ درصد برسد زیرا در گذشته این سهم هفت درصد بوده و در دولت گذشته به پنج درصد بوده است.

نماینده تعاونی‌های بر‌تر استان قم گفت: باید روان سازی گمرک و همچنین روان‌سازی ادارات برای تعاونی‌ها نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، تاکید کرد: تعاونی‌ها در ایران اهمیت بسیار زیادی دارند و در اصل ۴۴ قانون اساسی در باره مالکیت دولتی و خصوصی و تعاونی‌ها تاکید شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اهمیت رونق تعاونی‌ها، تاکید کرد: اگر تعاونی‌ها در کشور مورد توجه قرار گیرند ایجاد اشتغال زیاد می‌شود و سبب کاهش تصدی‌گری دولت می‌شود.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند ایجاد اشتغال کند و سرمایه و دارایی‌ها را در جهت مثبت استفاده می‌کند همین تعاونی‌ها است، زیرا خداوند نیز می‌فرمایند کسی که اراده کند وضع معیشتی را رونق دهد وسائل آن در اختیارش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdkn0x.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما