يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 29445

صبای قم و روزهای پر التهاب آینده

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم با شکست برابر استقلال خوزستان در هفته بیست و سوم لیگ بر‌تر نشان داد که هنوز با تیمی با ثبات و قابل دفاع فاصله دارد.
صبای قم و روزهای پر التهاب آینده
به گزارش قم نیوز، مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور در حالی هفته بیست و سوم خود را پشت سر گذاشت که صبا با شکست برابر استقلال خوزستان نتوانست در جدول رده بندی صعود کند و به لطف توقف پرسپولیس در مسجد سلیمان، رتبه هشتم را از دست نداد.

عملکرد صبا در دیدار برابر استقلال خوزستان، عملکرد مطلوبی نبود و صبا در روزی که پیش بینی می‌شد با انگیزه و انرژی حاصل از برتری هفته گذشته برابر راه آهن از میدان اهواز با دست پر به خانه بازگردد طی ۳ دقیقه ناک اوت شد و دست خالی میدان را ترک کرد.

چهره نگران و ناراحت مهدی تارتار در کنار خط طولی زمین در دقایق پایانی مسابقه خود گویای همه چیز بود و نشان می‌داد تارتار در اندیشه آماده کردن خود برای روز‌ها و هفته‌های پر التهاب آینده است.

روز‌ها و هفته‌هایی دشوار که البته در صورت صرف فعل خواستن توسط بازیکنان صبا می‌تواند سهل و آسان شود اما وضعیت پیچیده لیگ و نمایش انتحاری حریفان که هر یک برای قهرمانی، سهمیه آسیایی یا بقا در لیگ تلاش می‌کنند کار صبا را دشوار می‌کند.

صبا در دیدار برابر استقلال خوزستان بار دیگر ضعف‌های خود را در بخش تهاجمی نشان داد و عدم حضور ایوب کلانتری در این بازی نیز به وضوح حس شد گرچه کلانتری با آن بازیکن آماده نیم فصل نخست کیلومتر‌ها فاصله دارد و بعید است که حتی اگر وی در زمین بود صبا می‌توانست کار خاصی انجام دهد.

صبا در این بازی فاقد اعتماد به نفس لازم برای فشار آوردن به حریف و تهی از برندگی لازم برای گلزنی بود و حتی دوندگی بی‌امان هافبک‌ها و بازیکنان کناری صبا در دقایق پایانی برای گلزنی بی‌ثمر بود و آن‌ها حتی از روی نقطه پنالتی هم گلزن نبودند.

در مقابل استقلال خوزستان با استفاده از تجربه بازیکنان کارکشته‌اش از جمله سید مهدی سید صالحی و میثم بائو که در ۳ دقیقه ۲ گل به صبا زدند و نیز بازیکنانی چون محمدرضا مهدوی، محسن بیات و مجید حیدری اجازه هنرنمایی با صبا نداد و با امتیاز تجربه صبا را از پیش رو برداشت.

نگاهی به برنامه مسابقات آینده صبا تا پایان لیگ بر‌تر نشان می‌دهد صبا مسیری پرسنگلاخ با شیبی رو به بالا در پیش دارد که این مسیر صعب العبور به سادگی قابل چشم پوشی نیست و گذر از آن، نمایشی متفاوت از صبا را می‌طلبد.

با نگاهی به وضعیت جدول رده بندی شاید بتوان صبا را با حضور در رده هشتم جدول دارای حاشیه امنیت نسبی دانست اما با توجه به اختلاف ۷ امتیازی صبا با منطقه سقوط و مسابقات سخت صبا به ویژه در هفته‌های پایانی وضعیت صبا کمی نگران کننده است و در این میان صبایی‌ها باید قدر امتیازات دو سه بازی آتی را بدانند.

صبا پس از تعطیلات نوروزی یک بازی دشوار در قم با سپاهانی دارد که یک پای مدعیان قهرمانی است و از قم چیزی جز پیروزی نمی‌خواهد و این برای صبا دردسر ساز است که حریف زردپوشش به دنبال پیروزی و صدرنشینی است اما صبا نباید در این بازی بازنده باشد زیرا هر شکست کار این تیم را سخت‌تر می‌کند.

مصاف صبا برابر سایپا در هفته بیست و پنجم و سپس بازی با پیکان در قم در هفته بیست و ششم فرصت خوبی برای جمع آوری امتیازات از سوی صبا و واگذار نکردن سرنوشت به هفته‌های پایانی است البته صبا نشان داده که همیشه مرد روزهای سخت است.

صبا در ۴ هفته پایانی لیگ باید با گسترش فولاد در تبریز، استقلال در قم، نفت در تهران و فولاد در قم مسابقه دهد و با توجه به درگیر بودن استقلال، نفت و فولاد در جدال قهرمانی و راهیابی به آسیا و نیز گسترش فولاد در کورس بقا، روزهای پرچالشی برای صبا در پیش است.

در روزهایی که صبا از مشکل گلزنی رنج می‌برد و تارتار با اما و اگر به آینده تیمش می‌نگرد، زمان تعیین کننده سرنوشت صبایی است که اگر ستاره‌های هجومی‌اش را از دست نمی‌داد شاید حالا یکی از مدعیان لیگ بود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdko0x.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما