شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 38355
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اجراي نهضت آسفالت معابر در قم

قم نيوز : قم نیوز: آنطور كه مسئولان قول داده‌اند سال ۹۵ را بايد سال تحول جدي در سطح معابر شهر قم قلمداد كنيم و خوشبختانه بخش عمده‌اي از مصالح مورد نياز براي اين پروژه‌هاي عمراني نيز در داخل استان توليد مي‌شود.
اجراي نهضت آسفالت معابر در قم
به گزارش قم نیوز، مشكل آسفالت معابر در شهر قم به يك معضل جدي تبديل شده است كه نارضايتي برخي از شهروندان و به ويژه رانندگان را در پي داشته است.

مرتضي موحد از رانندگان تاكسي در قم با انتقاد از وضعيت آسفالت معابر گفت: شايد براي افرادي كه تنها برخي از روزها از خودرو شخصي استفاده مي‌كنند اين دست اندازهاي ناصحيح و چاله‌ها زياد به چشم نيايند اما براي رانندگان تاكسي اين مساله به كابوس تبديل شده است.

وي با بيان اينكه وجود بيش از حد دست انداز و معيوب بودن آسفالت خيابان‌ها موجب مي‌شود تا استهلاك خودروها به شدت افزايش پيدا كند، گفت: ضمن اينكه اين سطح معيوب آسفالت موجب افزايش ترمزها مي‌شود كه در نهايت مي‌تواند به افزايش مصرف سوخت و آلودگي هوا نيز منتج شود.

اما در كنار اين انتقادات بايد توجه داشته باشيم كه برخي از رانندگان تنها يك روي قضيه را در نظر مي‌گيرند در حالي كه چندي است مديريت شهري قم عمليات‌هاي بزرگي براي بهسازي آسفالت معابر شهري در دستور كار خود قرار داده است كه نهايي شدن آنها مي‌تواند تا حدود زيادي به مطالبات رانندگان شهري به ويژه تاكسيران‌ها پاسخ دهد.

عباس حلوايي‌زاده مديركل نظارت بر پروژه‌هاي عمراني و ساختماني شهرداري قم اين پروژه‌هاي گسترده را با نام نهضت آسفالت معابر ياد كرد و ادامه داد: مديريت شهري قم در سال ۹۵ تدابير گسترده‌اي براي بهسازي معابر شهري قم در نظر گرفته است و حتي بخشي از اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان قم نيز براي اين پروژه‌ها به ويژه در مناطق و محلات محروم در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه تا انتهاي تيرماه با استفاده از منابع شهرداري و ديگر منابع بيش از يك ميليون متر مربع از آسفالت معابر قم ترميم مي‌شود، افزود: در اين عمليات بيش از ۱۰۰ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مديركل نظارت بر پروژه هاي عمراني قم از اختصاص قريب به ۳۰۰ هزار تن آسفالت براي بهسازي معابر سطح شهر خبر داد و بيان كرد: برنامه‌ريزي شده است تا بيش از ۲.۵ ميليون متر مربع از خيابان‌هاي اصلي قم در مناطق هشت گانه آسفالت و يا ترميم شود هرچند كه مسئله نگهداري از اين آسفالت نيز به شدت مسئله مهمي است.

 حلوايي‌زاده با اذعان به اينكه متاسفانه ناهماهنگي بين برخي دستگاه‌ها موجب مي‌شود تا آسفالت جديد براي برخي پروژه‌ها تخريب شود و اين به معناي اسراف منابع مديريت شهري است، اضافه كرد: اميدواريم با افزايش هماهنگي‌ها و همدلي بين ارگان‌ها اين مسئله نيز حل و فصل شود.

عليرضا اقباليان شهردار منطقه هفت قم نيز با اشاره به اينكه اين منطقه در واقع مركزيت شهر قم را در بر گرفته است و ايجاد تسهيلات براي زائران و مجاوران يك امر ضروري است اظهار كرد: ما نيز به تبع سياست‌هاي كلي مديران شهري قم تلاش داريم تا بسترهاي لازم براي اعمال نهضت آسفالت معابر را فراهم كنيم.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌ريزي‌هاي جامعي در اين زمينه صورت گرفته است و اميدواريم بتوانيم به تمام اهدافمان در اين زمينه دست پيدا كنيم، خاطرنشان كرد: ما برنامه‌ريزي كرده‌ايم بيش از ۱۸ هزار تن آسفالت را در سطح معابر شهري منطقه هفت قم توزيع كنيم كه تقريبا بخش قابل توجهي از معابر اين منطقه را پوشش مي‌دهد.

اقباليان افزود: البته به غير از مسئله ترميم آسفالت معابر جدول گذاري، موزائيك فرش و توسعه معابر و پارك‌هاي اين منطقه نيز در دستور كار است و اميد داريم تا پايان سال جاري بتوانيم شاهد اتفاقات خوبي براي منطقه هفت قم و به تبع كل شهر باشيم.

محمدتقي نادعلي مديرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداري قم نيز با بيان اينكه در طرح نهضت ملي آسفالت معابر در قم توجه ويژه‌اي نسبت به محله‌هاي كم برخوردار صورت مي‌گيرد، گفت: در سال گذشته نيز در مناطق ۶، پنج و دو قريب به ۶۵ هزار تن آسفالت براي بهسازي معابر شهري در نظر گرفته شده كه در مجموع بيش از يك ميليون ۳۵۰ هزار متر مربع آسفالت‌كاري شده است.

وي همچنين با اشاره به اينكه در سال ۹۴ قريب به ۲۴ هزار تن آسفالت براي لكه‌گيري و ترميم مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: در سال جديد نيز بيش از ۴ ميليارد تومان براي خريد قير يارانه‌اي به اين دستگاه اختصاص داده شده است تا پروژه‌هاي شهري قم با سرعت بيشتري وارد فاز عملياتي شود.

نادعلي همچنين به خودكفايي قم در توليد مصالح مورد نيز در عمران شهري اشاره كرد و افزود: در سال ۹۵ با توليد ۳۰۰ هزار تن مصالح خاكي و سنگي شاهد رشد دو برابري اين توليدات خواهيم بود كه صرفه‌جويي بزرگي براي مديريت شهري قم به حساب مي‌آيد.

مديرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداري قم با تاكيد بر اينكه كارخانه‌هاي توليد آسفالت در اين شهر حتي در ايام عيد نيز به فعاليت خود ادامه داده‌اند، اظهار كرد: تاكنون در سال ۹۵ نزديك به ۴۰ هزار تن آسفالت توليد شده است كه كيفيت بسيار مطلوبي دارد.

 آن گونه كه مسئولان قول داده‌اند سال ۹۵ را بايد سال تحول جدي در سطح معابر شهر قم قلمداد كنيم و خوشبختانه بخش عمده‌اي از مصالح مورد نياز براي اين پروژه‌هاي عمراني نيز در داخل استان توليد مي‌شود كه مي‌تواند به صرفه جويي در استان كمك بيش از اندازه‌اي كند. در اين ميان آنچه كه لازم است به طور جدي مورد توجه قرار بگيرد هماهنگي بين دستگاه‌هاي شهر قم است كه بعد از ترميم و بهسازي سطح معابر قم، بار ديگر پروژه‌هاي عمراني جديدي را آغاز نكرده و موجب تخريب دوباره معابر و ايجاد چاله و دست‌انداز نشوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdks0s.yt0jk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما