پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 26385

ارائه خدمات و تسهیلات فرهنگی متنوع به مردم منطقه نیروگاه قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم از ارائه خدمات و تسهیلات فرهنگی به مساجد، هیئات مذهبی، اقشار تاثیرگذار و مردم منطقه نیروگاه خبر داد.
ارائه خدمات و تسهیلات فرهنگی متنوع به مردم منطقه نیروگاه قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی اظهار داشت: در راستای منویانت مقام معظم رهبری در سفر پربرکتشان در سال ۸۹ به استان قم که فرمودند: «منطقه نیروگاه با همه محرومیت‌هایی که دارد مردم آن جزو مشتاق‌ترین و علاقمندترین مردم در جهت آرمان‌های انقلابند باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی، خدماتی یک فکر اساسی برای این محلات شود.» در همین جهت برنامه ریزی انجام شده فعالیت خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: مجتمع فرهنگی تبلیغی نور زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم فعالیت می‌کند و دارای امکاناتی همچون دارالقرآن، مهد شکوفه‌های قرآنی، زائرسرا، آمفی ‌تئاتر،‌ سینما، استخر، واحد مشاوره و آموزش خانواده، واحد امور مساجد، کتابخانه و واحد تربیت بدنی است.

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم اظهار داشت: ۱۳ موسسه قرآنی، ۱۰۳ مسجد و ۳۰۰ هیأت مذهبی در منطقه نیروگاه وجود دارد که زیرنظر اداره کل تبلیغات اسلامی و مجتمع فرهنگی تبلیغی نور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام غلامی تاکید کرد: منطقه نیروگاه با تراکم جمعیتی بالا، از نظر علمی جزو مناطق پرافتخار بوده و در زمینه مسائل انقلابی و اعتلای دینی به خوبی درخشیده و مردم آن خلاق و علاقمند به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هستند و استقبال پرشوری از برنامه‌های مجتمع نور داشته و دارند.

وی با اشاره به این‌که مجتمع نور برنامه‌های دینی و مذهبی این منطقه را ساماندهی می‌کند ابراز داشت: با وجود مدارس مختلف در منطقه نیروگاه، برگزاری گفتمان‌های دینی و جلسات پاسخ به سئوالات و شبهات در حوزه مسائل اعتقادی نسل جوان و دانش‌آموزان با حضور اساتید مجرب از دیگر خدمات فرهنگی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور است.

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور در ادامه افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در قسمت ورزشی زمینه رشد و شکوفایی جوانان منطقه آماده و نتیجه آن کسب مدال رنگارنگ جهانی، کشوری و استانی بوده است. در قسمت استخر نیز با تاسیس اولین مدرسه شنا در استان و تشکیل تیم شنا در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور و توزیع بلیط ویژه استخر در بین اقشار مختلف منطقه، خدماتی خوبی ارائه شده است.

وی برگزاری سلسله همایش‌ها و کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در ایام شهادت و ولادت اهل بیت(ع) در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها در مجتمع نور را از دیگر خدمات خوب و تاثیرگذار در منطقه نیروگاه برشمرد.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به فعالیت مهد و پیش‌دبستانی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور گفت: این مهد دارای تجربه نزدیک به ۱۴ ساله است که رویکرد آموزشی و تربیتی دارد و برگزاری دوره‌های تربیتی را پیگیری می‌کند. دوره‌های آموزشی، قرآن، ورزشی، کار با قیچی و کاغذ از جمله مباحث آموزشی این مهد و پیش‌دبستانی است.

مدیر مجتمع فرهنگی و تبلیغی نور قم اضافه کرد: از ابتدای راه‌اندازی مهد کودک و پیش‌دبستانی نور ۵ تا ۶ هزار نفر از آموزش‌های این بخش بهره‌مند شدند.

غلامی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها، دوره‌های تربیت فرزند، آموزش شنا و استفاده از امکانات مجتمع از دیگر برنامه‌های مهد کودک و پیش دبستانی مجتمع نور است.

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم، بحث ساماندهی هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی را از دیگر برنامه‌های ذکرشده در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: بر اساس بند ۱۶ ماده شش اساس‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی سامان دهی، حمایت، نظارت و هدایت هیئات‌ و تشکل‌های مذهبی به این سازمان واگذار شده که خوشبختانه در این زمینه سازمان‌دهی‌ خاصی در قم همچون دیگر نقاط کشور پس از این واگذاری آغاز شده که تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام غلامی در پایان با اشاره به کتابخانه مجتمع فرهنگی نور گفت: ۲۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه این مجتمع وجود دارد که ۸۳۰ نفر در این کتابخانه عضویت دارند و در دو نوبت صبح و عصر به‌ویژه خواهران و برادران برای مطالعه به این مکان مراجعه می‌کنند که تعدادی از آنها توانسته‌اند رتبه های برتر کنکور را در سال‌های اخیر کسب کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdks0x.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما