شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 33035
شعار محرم امسال در بحرین اعلام شد؛

«عاشورا برای اسلام، برای اصلاح، برای وحدت»

قم نيوز : قم نگار: رهبر شیعیان بحرین با اشاره به درس‌های عاشورا تاکید کرد که عاشورا رمز وحدت و نماد همدلی میان مسلمانان است.
«عاشورا برای اسلام، برای اصلاح، برای وحدت»
به گزارش قم نگار، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با حضور در جلسه رونمایی از شعار امسال محرم الحرام در این کشور با عنوان «عاشورا برای اسلام، برای اصلاح، برای وحدت» تاکید کرد که عاشورا، راه نجات اسلام و الگوی کامل اصلاح است.

شیخ عیسی قاسم با حضور در مقر جمعیت بیداری اسلامی افزود: هر انقلابی اگر مبتنی بر قرآن، صاف و زلال باشد، به دنبال خود اصلاح را به همراه خواهد داشت.

آیت الله عیسی قاسم افزود: این اسلام است که اصلاح را معنا می‌بخشد، اما سیاست و هوای نفس اصلاحی را به همراه نخواهد آورد. اصلاح باید شامل، کامل و دربردارنده تمام شؤون حیات باشد. اصلاحی که برخواسته از عمق اندیشه باشد هم به جنبه دنیوی و هم به امور اخروی نظر دارد و با اصلاح سطحی که از طریق رسانه‌ها بر طبل آن می‌کوبند، قابل جمع نیست.

عالم بحرینی با بیان آنکه اعتقاد به چشم پوشی اسلام از مسائل اساسی زندگی، افترا و تهمت به اسلام است، خاطر نشان کرد: عاشورا رمز وحدت است زیرا اسلام منحصر به گروه، یا قشر خاصی نیست بلکه اسلام، اسلام رحمت است و این رحمت به تمام جهانیان تعلق دارد.

وی ادامه داد: اسلام توانایی تحقق وحدت بشری را داشته و بر آن اشتیاق دارد و تنها چارچوب اسلام است که وحدت قلوب را به مردم عطا کرده و آنان را از چند دستگی و آشفتگی می‌رهاند.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به تلاش اسلام در آگاهی بخشیدن به انسان تصریح کرد: الگوی اسلام در آگاهی بخشیدن به انسان و انتقال او به مرحله‌ای تازه، در سایه بیداری قوه عقل، تفکر، احساس و قدرت روحی در راستای گام برداشتن به سمت مطلوب معنا می‌یابد و این اهداف با چند دستگی، کشتار قومیتی و جنگ میان فرزندان شرق و غرب متحقق نخواهد شد.

آیت الله عیسی قاسم در پایان بر لزوم تمسک به عاشورا و الگوگیری از آن در زندگی و ترک وابستگی به مادیات تاکید کرد.

لنتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdkz0s.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما