شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 30669
توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

کرسی علمی ترویجی نظریه سبک زندگی تجویزی اسلام برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کرسی علمی ترویجی نظریه «سبک زندگی تجویزی اسلام» را که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد کاویانی استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود؛ را در روز یک شنبه ۱۷ خرداد ماه سال جاری برگزار می کند.
کرسی علمی ترویجی نظریه سبک زندگی تجویزی اسلام برگزار می‌شود
به گزارش  قم نیوز، بر اساس این نظریه؛ سبك زندگي تجويزيِ اسلام، به شيوه هاي نسبتاً ثابتِ افراد، گروه ها و جوامع در پي گيريِ اهداف زندگي روزمره و حل مشكلات پيش روي اشاره دارد كه از آموزه هاي اسلامي به شيوه اجتهادي حاصل مي شود و بر اساس يك سيستم مفهوميِ جامع، منسجم و هماهنگ، تمام زواياي زندگي را در مقياسِ فردي، خانوادگي، اجتماعي، حكومتي و جهاني، پوشش مي دهد. دنيا و آخرت، ماديت و معنويت، علوم بشري و علوم اسلامي، را به صورت درهم تنيده و يكپارچه ملاحظه مي كند، و پيروانِ خود را به سوي اهداف غائي اي مثل «قرب الهي»، «كمال خواهي» و ...، سوق مي دهد.

نظریه پرداز «سبک زندگی تجویزی اسلام»، تا کنون سه کتاب با عناوین «سبك زندگي اسلامي و ابزار سنجش آن» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، «چیستی سبک زندگی اسلامی» (انتشارات دانشگاه علامه) و «درسنامه سبک زندگی اسلامی» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) و چند مقاله در این موضوع ارائه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی، دانشیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی دانشیار مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی «ره» به عنوان ناقد، نظریه مزبور را نقد خواهند کرد.

دبیر نشست علمی یاد شده مسعود جان بزرگی دانشیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در روز یک شنبه ۱۷ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdn90s.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما