پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 42189
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس اتحادیه درودگران استان قم:

تولیدات مبل قم راهی بازارهای خارجی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه درودگران قم با اشاره به اینکه عدم توجه به برندسازی و تبلیغ مناسب از مهم‌ترین مشکلات صنعت مبل استان است، گفت: آموزش حضور در نمایشگاه‌های خارجی و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در بازارهای هدف انگیزه تولیدکنندگان را برای رقابت افزایش می‌دهد.
تولیدات مبل قم راهی بازارهای خارجی می‌شود
به گزارش قم نیوز، مجتبی صفایی در پنجمین همایش بررسی مشکلات صنعت چوب استان که در مجتمع ونوس قم برگزار شد با اشاره به اینکه صنعت مبل استان قم با توجه به توانایی‌های بالایی که دارد به‌عنوان قطب در کشور مطرح است، اظهار داشت: توسعه صادرات یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی تولیدکنندگان صنعت مبل است که باید فعالانه به این مسئله ورود کنند.

رئیس اتحادیه درودگران استان قم با تأکید بر اینکه باید برای ورود به بازارهای منطقه سازوکاری برای ورود هیئت‌های تجاری خارجی و اعزام گروه‌های تحقیق در بازارهای هدف را در دستور کار است، افزود: آموزش، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در بازارهای هدف انگیزه تولیدکنندگان را برای رقابت و ارتقا کیفیت تولید دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بازار داخل عدم توجه به برند سازی و تبلیغ مناسب از مهم‌ترین مشکلات صنعت مبل استان است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

صفایی با اظهار تأسف از اینکه شهروندان هنوز به تولیدات استان باور ندارند و خرید خود را از تهران انجام می‌دهند، تصریح کرد: این باور که شهروندان کالای مطلوب را از تهران خریداری می‌کنند درحالی‌که عمده همان محصولات تولید استان است  نشانه ضعف در اطلاع‌رسانی است.

رئیس اتحادیه درودگران استان قم با بیان اینکه برای توسعه بازار مبل استان باید به افزایش ظرفیت صنایع جانبی مثل رویه‌کوبی و رنگ‌کاری توجه شود، تصریح کرد: در این مسیر حمایت‌های دولتی مثل ارائه تسهیلات با سود مناسب راهگشا باشد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از سایت‌های تبلیغاتی نیز از مسائلی است که باید در این زمینه ورود شود که می‌طلبد بخش دولتی در این زمینه ورود کند، گفت: تبدیل کارگاه‌های کوچک به کارخانه‌های بزرگ نیز اقدامی است که باید موردتوجه باشد چرا که این کارگاه‌های کوچک توان تولید در تعداد بالا را ندارند.

صفایی با اشاره به اینکه به دلیل حجم پایین تولید قیمت تمام‌شده را برای تولیدکنندگان افزایش می‌دهد و همین موضوع سبب شده توان رقابت با کشوری مثل ترکیه را نداشته باشیم، تصریح کرد: تا چند سال پیش قم بازار صادراتی خارجی داشت که به دلیل عدم توسعه امکانات و به روز رسانی ماشین‌آلات و دستگاه‌های این حرفه از این بازار عقب ماندیم.

رئیس اتحادیه درودگران استان قم مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده را عمده مشکل تولیدکنندگان این صنف دانست و گفت: این موضوع با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است، ایجاد صندوق‌های مکانیزه در واحدهای فروش قانونی باید انجام شود و اداره مالیات مصمم به اجرای این طرح بوده که  اتحادیه در این راستا اقدامات لازم را انجام داده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdnf0o.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما