شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 31109
استاد حوزه علمیه قم:

شجاعت و شهامت در حمایت از پیامبر (ص) ویژگی برجسته حضرت خدیجه (س) بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: شجاعت و شهامت در حمایت از پیامبر (ص) ویژگی برجسته حضرت خدیجه (س) بود.
شجاعت و شهامت در حمایت از پیامبر (ص) ویژگی برجسته حضرت خدیجه (س) بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و مسلمین ناصر رفیعی که در بیت مرحوم آیت‌الله بروجردی سخن می‌گفت، با اشاره به سیره زندگی حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ‌حضرت خدیجه (س) با وجود آن همه ثروتی که داشتند، پس از عقد به پیامبر (ص) گفتند که من کنیز تو هستم، در روایات داریم زنی که اعمالش را به رخ شوهرش بکشد، اعمالش محبوط می‌شود، همچنین زنی که بر نداری شوهرش تحمل کند، با حضرت آسیه (س) محشور خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم دلایل قبول پیشنهاد ازدواج پیامبر از طرف حضرت خدیجه (س) را متعدد دانست و افزود: این بانو فرمودند که من به دلایلی چون خویشاوندی، شرافت، امانتداری، حسن خلق و صداقت پیامبر (ص) با ایشان ازدواج کردم. در روایات هم آمده است که اگر جوانی دینش را پسندید، به او دخترتان را بدهید.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ این بانوی اسلام ایثار بود، ایشان از جان، مال و آبروی خود برای رسول خدا (ص) گذشتند. ایثار صفت هر کسی نیست و ایثار بالاتر از احسان است. حضرت خدیجه(س) خود را سپر رسول خدا (ص) کرد و مال خود را به ایشان بخشید تا اسلام تبلیغ شود.

استاد حوزه علمیه قم شجاعت حضرت خدیجه (س) را یکی از ویژگی‌های ایشان دانست و افزود: ایشان با شجاعت و شهامت خود از رسول خدا (ص) حمایت کرد و در برابر تمام افکارها و صحبت‌ها ایستاد. یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت خدیجه (ص) مطیع بودن و پیرو بودن نسبت به همسرشان یعنی رسول خدا (ص) بود.‌

وی تصریح کرد: اسلام بالاترین کانون زندگی را خانواده قرار داده و مسئله اطاعت حضرت خدیجه (س) از همسرشان جایگاه این زن را برجسته و ویژه کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdnf0s.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما