سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 32199
منبع : پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)
استاد حوزه علمیه:

مجوز وزارت ارشاد و صدا و سیما جواز شرعی موسیقی نیست

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه گفت: موسیقی باید از نظر شرعی مجوز داشته باشد و مجوزهای صدا و سیما و وزارت ارشاد مجوزی برای حلال بودن آن نیست.
مجوز وزارت ارشاد و صدا و سیما جواز شرعی موسیقی نیست
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور در برنامه زمزم معرفت حرم مطهر گفت: در همه مسائل باید به احکام شرعی رجوع شود و عرف یک جامعه نباید موجب حلال شدن یک امر نامطلوب شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد خال‌کوبی گفت: خال‌کوبی اگر در معرض دید باشد حرام است و موجب هنجارشکنی و نادیده گرفتن عرف جامعه می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی در پاسخ به سئوال دیگر در مورد نذرهایی که فرد توان ادای آنها را ندارد گفت: اگر کسی در دل نیت کند و صیغه نذر را بر زبان نیاورد تکلیفی در برابر پرداخت آن ندارد، اگر زمان معین نکرده باشد تا آخر عمر می‌تواند انجام دهد ولی در صورت تعیین زمان، باید آن را بپردازد.

وحیدپور یادآور شد: کسی که زمینی برای ساخت خانه خریداری کند خمس به آن تعلق نمی‌گیرد ولی اگر قصد ساختن خانه نداشته باشد باید خمس آن را بپردازد.

وی با اشاره حد ترخص و مسافت شرعی گفت: کسی که مسافرت کند وقتی چهار فرسخ از شهر بیرون برود تا جایی که خانه‌های مسکونی شهر خود را نبیند نماز وی شکسته است.

این استاد حوزه در پاسخ به سئوالی درباره جواز شرعی شنیدن موسیقی در صدا و سیما و موسیقی‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز پخش دارند، گفت: موسیقی باید از نظر شرعی مجوز داشته باشد و مجوزهای صدا و سیما و وزارت ارشاد مجوزی برای حلال بودن آن نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdnf0s.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما