يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 22109

حضور بخش خصوصی برای کمک به ورزش قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: دولت لایحه‌ای با موضوع نظام خصوصی سازی ورزشی تصویب کرده و امیدواریم استان قم نیز در حوزه ورزش شاهد فعالیت و حضور بیشتر بخش خصوصی باشد.
حضور بخش خصوصی برای کمک به ورزش قم
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی شنبه شب در مراسم تجلیل از تیم کاراته آذرخودرو نوین قم نایب قهرمان سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم موانع حضور بخش خصوصی را برای حضور و سرمایه‌گذاری در ورزش برطرف کنیم تا هم ورزش از وجود آنها بهره‌مند شود و هم اینکه خواسته‌های بخش خصوصی تامین شود.

جهان‌بینی اضافه کرد: در گذشته منابع اداره کل ورزش و جوانان استان قم بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ از طریق ردیف‌های خاص بودجه مانند یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی تامین می‌شد و طبق قانون ادارات باید این یک درصد را به ورزش استان و کارکنان خود اختصاص می‌دادند اما اکنون این سهم به ورزش اختصاص ندارد و محدودیت‌های مالی زیاد است.

وی بیان داشت: یک درصد بودجه‌ای که از طریق دستگاه‌های دولتی به ورزش اختصاص می‌یافت رقم چشمگیری می‌شد و برخی از دستگاه‌ها نیز که توانایی اختصاص این بودجه را به ورزش استان نداشتند، حداقل حمایت مالی از تیم‌های ورزشی قم را انجام می‌دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در این سال‌ها بیشتر بار ورزش استان بر روی منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان بوده است و ما تلاش کرده‌ایم که با حداقل‌ها توزیع عادلانه‌ای بین هیئت‌های ورزشی بر اساس میزان فعالیت و قابلیت‌های هر رشته داشته باشیم.

وی عنوان داشت: ما قدردان عزیزانمان در بخش‌های مختلف خصوصی هستیم زیرا اگر حمایت آنها نبود قطعا بسیاری از جاها به مشکل بر می‌خوردیم اما امروز شاهدیم که بخش خصوصی در رشته‌هایی که قم در آنها دارای استعدادهای فراوان است حضور یافته و به حمایت از ورزش و ورزشکاران قم می‌پردازد.

جهان‌بینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت لایحه‌ای با موضوع نظام خصوصی سازی ورزشی تصویب کرده که قانونی و اجرایی شدن آن می‌تواند بسیاری از موانع را برطرف کند و ان‌شاءالله استان قم نیز در حوزه ورزش شاهد فعالیت و حضور بیشتر بخش خصوصی باشد.

وی که در حضور رضوی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: از معاون استاندار می‌خواهم که در نشستی تخصصی با موضوع ورزش استان به این اداره کل امکان بدهند که مباحث مربوط به ورزش را به صورت دقیق مورد بررسی قرار بدهیم زیرا ما به غیر از منابع دولتی نیاز به منابع دیگری داریم که با توجه به اولویت‌ها در ورزش قم توزیع کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdnf0x.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما