يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47599
منبع : خبرگزاری فارس
سردار کارگر مطرح کرد

افزایش 10 درصدی بازدید از مناطق جنگی/ پیش بینی حضور 10 میلیون نفر در سرزمین های نور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از افزایش 10 درصدی بازدید مردم از یادمان شهدای دفاع مقدس خبرداد.
افزایش 10 درصدی بازدید از مناطق جنگی/ پیش بینی حضور 10 میلیون نفر در سرزمین های نور
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، بهمن کارگر در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سال 69 به امر مقام معظم رهبری تشکیل شد؛ کار اصلی این بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است و این بنیاد دارای یک هیئت امنا با حضور هفت وزیر است و یکی از ماموریت‌های مهم این بنیاد، برنامه ریزی فعالیت‌های راهیان نور است.

وی افزود: همه دستاوردهای امروز کشور از دفاع مقدس است؛ مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی، در خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس سفارشات مهمی فرمودند. تاریخ دفاع مقدس هنوز به خوبی تدوین نشده است که امیدواریم در برنامه پنج ساله ششم این تاریخ به خوبی با اسنادی که در دست داریم تدوین شود.

رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تاریخ دفاع مقدس و دایره المعارف دفاع مقدس به صورت استانی تدوین می‌شود. رهبر انقلاب فرمودند موزه انقلاب اسلامی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شود و در سال گذشته باغ موزه دفاع مقدس به باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مبدل شد.

وی تصریح کرد: 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور افتتاح می‌شود و نخستین موزه‌ای که در این زمینه ایجاد شد در همدان افتتاح شد. از دیگر فعالیت‌های این حوزه، ترجمه کتب فاخر دفاع مقدس به چند زبان زنده دنیا است.

کارگر اظهار کرد: در سال  1394، 6 میلیون نفر از مردم ما از مناطق دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند و در هفت استان درگیر در زمینه دفاع مقدس بازید دریایی و زمینی انجام شد. امسال راهیان نور از هفتم اردیبهشت ماه آغاز شده است و با این میزان بازدید شاهد 10 درصد افزایش بوده و مردم از 57 یادمان مصوب این طرح بازدید کردند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور بیان کرد: مردم ما حضور در مناطق دفاع مقدس و راهیان نور جزو سبد اقتصادی خانواده خود گذاشته و از این مناطق بازدید می‌کنند و خوشبختانه در حوزه زیرساخت نیز شاهد توسعه بسیار خوبی بوده‌ایم. 40 درصد از افرادی که در این مناطق حضور یافته‌اند با وسیله نقلیه شخصی در این اردو حضور می‌یابند و از سال 91 نیز تلاش شده است که این حضور با امنیت خاصی از حیث حوادث رانندگی همراه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم، شاهد حضور 10 میلیون نفر در مناطق دفاع مقدس باشیم. امروزه در استان‌های مختلف بیان می‌کنند که چرا خدمات بهتری برای حضور آنها در این مناطق اندیشیده نشده است؛ نکته جالب اینکه بیشتر افرادی که در این مناطق حضور پیدا می کنند افرادی هستند که دفاع مقدس را به چشم ندیده‌اند.

انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcdnk0o.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما