دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 26989

موفقیت‌ رزمی‌کاران قمی در مسابقات قهرمانی کشور

قم نيوز : قم نیوز: رشته‌های رزمی با وجود گسترده بدون فعالیت‌ها و زیر مجموعه‌های فراوان در زمره رشته‌هایی هستند که قم در آن‌ها سرآمد است.
موفقیت‌ رزمی‌کاران قمی در مسابقات قهرمانی کشور
به گزارش قم نیوز، قرار گرفتن رشته‌های ورزشی و سبک‌های مختلف رزمی زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی و فدراسیون مربوطه، این هیئت را تبدیل به یکی از هیئت‌های ورزشی با موقعیت ویژه کرده است.

تعدد سبک و رشته‌ها رزمی سبب شده هیئت‌های رزمی سراسر کشور با برنامه‌های مختلف و متعدد مسابقاتی روبرو باشند که در این میان، سهم هیئت ورزش‌های رزمی قم به دلیل فعال بودن اغلب کمیته‌های زیر مجموعه، قابل توجه است.

فعالیت در بخش‌هایی چون هنرهای رزمی و کونگ فو، فول کیک بوکسینگ، اسپرت مدرن کیک بوکسینگ، جوجیستو، ووینام و بسیاری از زیر مجموعه‌های دیگر، بخشی از برنامه‌های کاری هیئت ورزش‌های رزمی قم است که جواد محمد‌زاده ریاست آن را بر عهده دارد.

کسب ۲ مدال از جوجیتسوی بانوان کشور

مسابقات قهرمان کشوری سبک جوجیتسو و کوبودو در مازندران برگزار شد و برترین‌های این سبک در دو بخش کاتا و کومیته در اوزان مختلف شناخته شدند.

در این مسابقات که توسط فدراسیون ورزش‌های رزمی با حضور تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور انجام شد، تیم جوجیتسوی استان قم با ترکیب آمنه جعفری، فاطمه سلیمانی، ستاره عبدی، فائزه حاجی رحیمی و فاطمه حاجی رحیمی راهی این مسابقات شد.

در بخش کومیته و در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم، فائزه حاجی رحیمی نماینده تیم رزمی استان قم بود که با شکست در مسابقه نیمه نهایی پس از معصومه جعفری از لرستان و آزاده علیزاده از فارس و به صورت مشترک با یاسمن امیری از کرمانشاه بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد.

دومین مدال تیم اعزامی قم به این مسابقات در بخش کاتا به دست آمد چنان که تیم کاتای دو نفره فائزه حاج رحیمی و فاطمه حاج رحیمی تا مرحله پایانی این بخش پیش رفت و در ‌‌‌‌نهایت پس از تیم اصفهان با ترکیب الهام شیاسی و زهرا اصلانی به مقام نایب قهرمانی رسید و مدال نقره را به دست آورد.

در این رقابت‌ها بیش از ۱۲۰ ورزشکار از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، البرز، تهران، اصفهان، کردستان، خراسان رضوی، سمنان سیستان بلوچستان، کرمانشاه، کرمان، قم، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی با هم رقابت کردند.

موفقیت مردان رزمی کار در قائم شهر

مردان جوجیتسو کار قمی نیز در مسابقات قهرمانی کشور در قائم شهر خوش درخشیدند و با دست پر به خانه بازگشتند تا موفقیت دیگری برای هیئت ورزش‌های رزمی قم به دست آید.

در رده جوانان و امید و در بخش کومیته در دسته منهای ۵۵ کیلوگرم، حسین مرسلی از قم در دیدار نهایی برابر علی ترکمن از تهران مغلوب شد اما با این وجود مدال ارزشمند نقره را برای قم به ارمغان آورد و مقام سوم شمترک این وزن به می‌کاییل محمد از سمنان و نوید پورحداد از آذربایجان شرقی رسید.

در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم همین رده سنی، قمی‌ها به یک مدال دیگر رسیدند و امیر رضا باقری از قم به همراه محراب رشیدی از مازندران و پایین‌تر از عارف کمالی از کهکیلویه و بویر احمد و علی هادی بیک از تهران عنوان سوم و مدال برنز را به دست آورد.

تیم اعزامی قم در اوزان منهای ۶۹ و منهای ۷۷ کیلو به توفیقی دست نیافت اما در دسته منهای ۸۵ کیلوگرم، سید مجتبی حسینی رزمی کار قمی کاری کارستان کرد و در مبارزه پایانی با شکست مراضی پورسیاه کوهی قهرمان کشور شد و رزمی کارانی از سمنان و کرمان سوم شدند.

دومین مدال خوشرنگ و با ارزش طلای تیم جوجیتسوی استان قم در وزن منهای ۹۴ کیلوگرم به دست آمد و مهدی یزدی در این وزن با غلبه بر علیرضا احتشام‌زاده از اصفهان رد مسابقه پایانی قهرمان کشور تا تیم اعزامی قم با ۲ طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان دهد.

کسب ۶ مدال از مسابقات فول کنتاکت قهرمانی کشور

مسابقات قهرمانی سوپر کیک بوکسینگ فول کنتاکت بین المللی در بخش بانوان در تهران برگزار شد و تیم اعزامی استان قم موفق به کسب ۳ مدال طلا شد.

در این مسابقات ملیحه شاکری مطلق در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم رده سنی بزرگسالاتن موفق به کسب نشان طلا شد و سمیه اسماعیل‌پور در وزن منهای ۶۵ کیلورگم همین رده سنی، قم را صاحب دومین نشان طلا کرد.

اسماعیل‌پور در حالی مدال طلای این مسابقات را به دست آورد که در پایان این مسابقات از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی کشورمان به عنوان فنی‌ترین فای‌تر انتخاب شد.

سومین و آخرین نشان طلای بانوان فول کنتاکت کار قم را معصومه ترابی در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم رده سنی جوانان کسب کرد که این مدال، تنها مدال قمی‌ها در رده جوانان بود.

بانوان فول کنتاکت کار قمی در رده سنی بزرگسالان ۳ مدال نقره را نیز به دست آوردند چنان که زهرا شاه مرادی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، سمانه یوسف‌زاده عینی در وزن منهای ۵۵ سارا یوسف‌زاده عینی در وزن منهای ۶۰ کیلو قم را صاحب نشان نقره کردند.

تیم سوپر کیک بوکسینگ فول کنتاکت بانوان قم در این مسابقات با هدایت محبوبه کلهری و سرپرستی زهرا نوبخت در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد.

درخشش مردان کیک بوکسینگ کار قم

کیک بوکسینگ کاران قم ۲ مدال طلای مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور را در بابل کسب کردند در حالی که این مسابقات در سالن دانشگاه آزاد اسلامی بابل برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده از ۲۸ استان کشور در ۴ رده سنی با هم به رقابت پرداختند.

تیم کیک بوکسینگ استان قم در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مسابقات شرکت کرد و موفق به کسب مدال‌های خوشرنگی در اوزان و رده‌های مختلف سنی شد که گل سرسبد آن ۲ مدال طلای رده‌های جوانان و بزرگسالان بود.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم رده سنی جوانان، علی کریمی از قم موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این مسابقات شد و در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان، احمد قاضی‌زاده دیگر رزمی کار قمی با کسب عنوان نخست، گردن آویز طلای این مسابقات را به دست آورد.

تیم اعزامی قم در این مسابقات در رده نوجوانان به ۳ مدال رسید چنان که در وزن به اضافه ۶۰ کیلوگرم اسماعیل حسینی، در وزن منهای ۳۵ کیلوگرم امیر مهدی زحمتکش مدال نقره و فرزاد محمدی مدال برنز را کسب کردند.

در رده سنی جوانان و علاوه بر طلای علی کریمی، موفق به کسب ۲ مدال برنز شدیم و در وزن ۵۵ کیلوگرم حمید رضا جعفری و در وزن به اضافه ۷۰ کیلوگرم مهدی جعفری بر سکوی سوم این مسابقات قرار گرفتند.

آخرین مدال تیم اعزامی قم به بابل را در وزن ۷۰ کیلوگرم بزرگسالان توسط محمد محمدی به دست آوردیم در حالی که تیم کیک بوکسینگ قم در این رقابت‌ها با هدایت کاظم جعفری و سرپرستی خداداد جعفری شرکت کرد.

میزبانی قم از مسابقات انتخابی تیم ملی اعزامی به ایتالیا

فدراسیون ورزش‌های رزمی کشورمان میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ کشورمان را به قم واگذار کرده است.

مرحله پایانی مسابقات کیک بوکسینگ انتخابی تیم ملی بر اساس نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی در قم برگزار می‌شود و قرار است سالن ۲۰۰۰ نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم میزبانی از این مسابقات را بر عهده بگیرد.

تیم ملی کیک بوکسینگ کشورمان قرار است در مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ در ایتالیا شرکت کند و بهمین منظور، نفرات بر‌تر دور انتخابی در قم که مدال طلای اوزان مختلف را کسب کنند راهی ایتالیا می‌شوند.

مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ در قم قرار است روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار شود و تیم‌های شرکت کننده از تمامی استان‌های کشور روز ۲۶ شهریور در قم، مراسم وزن کشی این مسابقات را برگزار می‌کنند.

این رقابت‌ها در ۸ وزن شامل، منهای ۶۰ کیلو، منهای ۶۵ کیلو، منهای ۷۰ کیلو، منهای ۷۵ کیلو، منهای ۸۰ کیلو، منهای ۸۵ کیلو، منهای ۹۰ کیلو و به اضافه ۹۰ کیلوگرم برگزار شود و پیش بینی می‌شود تمام قهرمانان و مدعیان حضور در تیم ملی در آن حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdnn0x.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما