?>?> چاپ 16 میلیون جلد قرآن در 30 سال گذشته | قم نیوز
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 36339
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد:

چاپ 16 میلیون جلد قرآن در 30 سال گذشته

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در سه دهه گذشته 8 هزار و 749 مجوز چاپ و نشر قرآن کریم با تیراژ 160 میلیون جلد صادر شده است.
چاپ 16 میلیون جلد قرآن در 30 سال گذشته
به گزارش قم نگار، سیدمهدی قره شیخ‌لو که به مناسبت سی‌امین سال فعالیت دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، بعدازظهر شنبه به دیدار آیت‌الله العظمی جوادی آملی رفته، گزارشی از سه دهه فعالیت این دفتر ارائه کرد و اظهار داشت: دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن از سال 1364 رسما فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون خدمات گسترده‌ای ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته 401 هزار و 666 جزء قرآن تصحیح شده است، گفت: 60 مصحح قرآن در این دفتر مشغول فعالیت هستند که این افراد از بین قاریان و حافظان قرآن و افرادی که در رشته‌های علوم قرآن تحصیل کرده‌اند، انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: برای تصحیح یک جلد قرآن، یک میلیون حرف و حرکت را باید با چشم کنترل کرد تا اشکالی در چاپ به وجود نیاید.

قره شیخ‌لو با اشاره به اینکه یک میلیون و 378 هزار و 300 اشکال قبل از چاپ در 30 سال گذشته گرفته شد، تصریح کرد: در سه دهه گذشته 8 هزار و 749 مجوز چاپ و نشر قرآن کریم با تیراژ 160 میلیون جلد صادر شده است.

به گفته وی، برای افرادی که در بخش تصحیح قرآن کریم فعالیت می‌کنند دوره‌های مختلف آموزشی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از انجام تحقیقات گسترده بر روی علامت گذاری و کتابت قرآن کریم خبر داد و افزود که بخشی از این تحقیقات منتشر شده و بقیه آنها امسال در قالب کتاب منتشر می‌شود.

قره شیخ‌لو گفت: خدمات خوبی در 30 سال گذشته توسط دفتر دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن انجام شده و مصححان بدون اسم و با مظلومیت خاصی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdns0s.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما