يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 27339
همزمان با دهه پیشرفت و عدالت

همایش ملی سبک زندگی اسلامی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همایش ملی سبک زندگی اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت به همت شهرداری قم ظهر در سالن همایش‌های‌ شهرداری قم با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
همایش ملی سبک زندگی اسلامی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، ظهر امروز همایش ملی سبک زندگی اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت به همت شهرداری قم ظهر در سالن همایش‌های‌ شهرداری قم با حضور محمد توانا مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قم، حجت‌الاسلام مهدی علیزاده جانشین مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)،‌ جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور، مدیران ارشد شهرداری قم، پژوهشگران و کارشناسان مسائل اجتماعی کشور برگزار شد.

قائم‌مقام شهردار قم، اظهار داشت: افراطی‌ها اهداف نادرست بسیاری را در طول مدت ظهور خود دنبال کرده‌اند و انجام اقدامات غیرانسانی آن‌ها یک ویترین زننده را از اسلام به نمایش گذاشته است که برگزاری این همایش تا حد زیادی سبب شفاف‌سازی افکار عمومی جامعه اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به وجود افراط‌وتفریط در سایر ادیان، عنوان کرد: در دیگر ادیان هم این روند افراط‌وتفریط قابل‌مشاهده است، بنابراین اگر آموزه‌های دینی را به‌خوبی اجرایی کنیم، تعادل دین اسلام ثابت می‌شود، زیرا یکی از مهم‌ترین موضوع‌های اسلامی، سبک زندگی و نگاه متعادل دین به این شیوه زندگی است.

قائم‌مقام شهردار قم بیان اهمیت سبک زندگی گفت: سبک زندگی یکی از موضوعات مهم است که باید به شکل ویژه به آن پرداخت و به همین منظور شهرداری قم نیز با نگاهی مردمی به این قضیه پرداخته است.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد ترویج سبک زندگی اسلامی، تاکید کرد: مردم ایران باید با استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده ویترین و الگوی کاملی از زندگی اسلامی را برای جهانیان به نمایش بگذارند و چهره مهربان اسلام را نیز به آن‌ها معرفی کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا عالمی نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: در سبک زندگی علاوه بر توجه به اجزای زندگی باید صورت جمعی عناصر زندگی را نیز مدنظر قرار دهیم، زیرا در زندگی اسلامی نیز باید اقتصاد، فرهنگ، معماری، آموزش و بسیاری از ابعاد زندگی در پرتو اسلام قرار داده شود تا به پیشرفت قطعی برسیم.

مدیر گروه اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: نباید همه دوران زندگی را با نگاه به مجموعه کوچکی از روایات به عبادت بپردازیم، بلکه مطالعه منظومه تعالیم دینی کاری واجب برای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین اقشار جامعه است، زیرا در دنیای امروز برخی از مطالب دروغین بدون استناد به هیچ مطالب دینی در میان مردم رواج پیداکرده و مردم به آن‌ها می‌پردازند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول(ص) اظهار کرد: زندگی اسلامی، افراد را به تعادل توصیه کرده است، زیرا انسان باید شئون زندگی را در یک منظومه قرار دهد تا بتواند آن‌ها را رعایت کند، باید در نظر داشت که سبک زندگی دارای معیارهای مشخصی است که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی از آن‌ها باید استفاده کرد.

علیرضا آقا یوسفی نیز در این همایش با اشاره به جایگاه سبک زندگی، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که ما باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا ارزش و ذات انسان‌، پاک و آموزه‌های آن نیز درست است با این تفاوت که باید آموزه‌ها را در یک ترکیب یکپارچه قرارداد.

رئیس دانشگاه پیام نور قم، افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی فقط با توزیع پوستر و نصب بنرها فرهنگ‌سازی نمی‌شود، اگرچه شهرداری قم نیز از این حقیقت آگاهی کاملی دارد و نقش خود را درزمینهٔ ترویج سبک زندگی اسلامی به‌خوبی ایفا می‌کند.

وی بابیان ترویج سبک زندگی اسلامی با همکاری همه‌جانبه‌، تصریح کرد: مراکز دانشگاهی و علمی درزمینهٔ ترویج سبک زندگی اسلامی وظیفه خطیری بر عهده‌دارند، البته سازمان‌های اجرایی نیز باید همکاری مناسبی در این زمینه داشته باشند تا موفقیت‌های زیادی حاصل شود.

آقایوسفی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف نظام اسلامی باید کدهایی منطبق با سبک زندگی اسلامی را دریافت کنند واجرایی کردن این کدها می‌تواند راهکار خوبی باشد تا فعالیت‌های خود را به سمت مناسبی هدایت کنیم.

در این مراسم مقالات برجسته‌ای که درزمینهٔ سبک زندگی تدوین‌شده بود نیز به شکل ویژه بررسی و تحلیل شد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdns0x.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما