سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 31299
منبع : روابط عمومی وامور بین الملل استانداری قم
سرپرست استانداری قم:

بانک‌ها برای فعال‌سازی بخش خصوصی در قم مشارکت حداکثری داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست استانداری قم در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خواستار مشارکت حداکثری بانک‌ها در فعال شدن بخش خصوصی استان شد.
بانک‌ها برای فعال‌سازی بخش خصوصی در قم مشارکت حداکثری داشته باشند
به گزارش قم نیوز، فریدون همتی سرپرست استانداری قم در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها به نقش قابل توجه بانک‌ها در توسعه استان اشاره کرد و اظهارداشت: بانک‌ها بازوان توانمند مدیران در توسعه اقتصادی استان هستند.

سرپرست استانداری قم با اشاره به نقش مکمل بانک‌ها در کنار یکدیگر و تعامل همسو در جهت رونق اقتصادی استان افزود: رفتار منسجم و کاردانی در مدیریت بانکی استان پیشرفت و تحول را در آینده قم رقم خواهد زد.

همتی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و تعهد در قبال اجرای طرح‌های اولویت دار استان تصریح کرد: ارائه آمارهای ملموس توسعه استان به مردم سبب اعتماد‌سازی به سیستم اقتصادی جامعه می‌شود و مردم با رغبت و بواسطه ارائه خدمات بهتر و نه سود بیشتر به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.

وی شرایط استراتژیک قم را موقعیتی ویژه برای رشد و توسعه و نیز سرمایه‌گذاری قلمداد و بیان کرد: استفاده از نقش و سرمایه بانک‌های خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه ای استان از جمله راهکارهای افزایش ضریب سرمایه گذاری غیر دولتی در استان است و باید از این ظرفیت بالا بخوبی بهره ببریم.

همتی محور اصلی حرکت حمایتی از تولید را در چهار سطح اولویت بندی کرد و گفت: در بالاترین سطح رسیدگی به وضعیت جاری صنایع در حال فعالیت و زمینه سازی افزایش ظرفیت تولید در این بخش‌هاست و در سطوح بعدی احیاء واحدهای تعطیل شده، تکمیل و راه اندازی واحدهای نیمه تمام و در نهایت فراهم کردن بستر ورود واحدهای تولیدی جدید به عرصه اقتصادی استان است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان قم با اشاره به لزوم جذب منابع استانی و فرااستانی برای استان قم تأکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا منابعی که در برخی استان‌های کشور سر ریز می‌شود جذب استان قم شود و این مسئله با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری و نیز حمایت‌های سیستم بانکی از سرمایه گذاران در واگذاری تسهیلات با شرایط مناسب بدست می‌آید.

وی برنامه سالانه و همچنین ۵ ساله نظام بانکی استان را در تصمیم گیری‌های دولت در رویکرد تخصیص اعتبارات به استان بسیار اساسی دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌های تخصصی و تجاری باید با برنامه ریزی صحیح در جهت جذب منابع استانی و ملی شرایط حمایت از صنایع را فراهم آورند تا از این راه امکان فعال شدن مشاغل مرتبط بسیاری را بوجود آورند.

سرپرست استانداری قم همچنین با تأکید بر لزوم تسریع در پاسخگویی به نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهور افزود: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات به مردم باید در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

همتی در ادامه با اشاره به موضوع بحران منابع آبی و لزوم تغییر الگوی کشت در استان افزود: این برنامه زمانبر است و در طول اجرای آن باید بانک‌ها و سایر نهادهای اجرایی از کشاورزان حمایت‌های لازم را بعمل آورند تا در این راه دچار مشکلات معیشتی نشوند.

در این جلسه روسای بانک‌ها و مؤسسات مالی استان با اشاره به منابع و مصارف خود در سال جاری، آمارهایی از میزان پرداخت تسهیلات در بخش‌های قرض الحسنه و تولیدی بیان کردند و برنامه‌های در دست انجام مجموعه بانکی خود را شرح دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdnx0s.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما