?>?> مراسم رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «در یاد مانده» انجام شد | قم نیوز
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 29229
توسط وزیر کشور و معاون رئیس جمهور؛

مراسم رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «در یاد مانده» انجام شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۴ که توسط دکتر عزتی‌پور ترجمه شده بود توسط وزیر کشور و معاون رییس جمهور رونمایی شد.
مراسم رونمایی از ترجمه فارسی کتاب «در یاد مانده» انجام شد
به گزارش قم نیوز به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، مراسم رونمایی از ترجمه فارسی کتاب "در یاد مانده" توسط رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور، حجت‌الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم انجام شد.

کتاب «در یاد مانده» به نوشته پاتریک مودیانو، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۴ است که توسط دکتر احمد عزتی‌پور ترجمه شده است.

چاپ اول این کتاب ۱۵۹ صفحه‌ای، در شمارگان ۵۰۰ نسخه با قیمت ۱۰ هزار تومان و توسط انتشارات ملورین به مدیریت مریم تنباکویی انجام شده است.

دکتر عزتی‌پور که کتاب «دریاد مانده» را ترجمه کرده، در ابتدای این اثر آورده است:

در ترجمه این کتاب به تناسب حال و هوای ایران، در موارد جزئی به حذف و تلخیص دست زدیم. چاره‌ای نبود. نام بسیاری از کافه‌ها و خیابان‌ها و میدان‌های پاریس و لندن حذف شد. چون جز سردرگمی و پریشانی فایده ی دیگری برای خواننده فارسی زبان نداشت. در پایان از خانم مریم تنباکویی، مدیر انتشارات ملورین سپاسگزارم که وسایل نشر این ترجمه را فراهم کردند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdnx0x.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما