چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 51099
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار مدیران رادیو معارف مطرح شد

تاکید آیت‌الله خاتمی بر تقویت جذابیت‌های محتوایی رادیو معارف

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رادیو معارف بايد با قدرت به مسير پيشرفت و تعالي خود ادامه دهد گفت: باید جذابيت‌ها به ویژه در حوزه محتوا بايد بيشتر باشد چرا كه مخاطبان راديو معارف اين رسانه ديني را براي محتواي آن انتخاب كرده‌اند.
تاکید آیت‌الله خاتمی بر تقویت جذابیت‌های محتوایی رادیو معارف
تاکید آیت‌الله خاتمی بر تقویت جذابیت‌های محتوایی رادیو معارف
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار با مدیر و مسؤولان شبکه رادیویی معارف با بیان اینکه تاثیر گذاری رسانه‌ای در دو بعد مثبت و منفی مسئله‌ای بسیار با اهمیت تلقی می‌شود گفت: ادبیات انبیاء در طول تاریخ، ادبیات رسانه‌ای بوده است و استفاده آنان از رسانه تبلیغ برای ابلاغ پیام وحی بعد مثبت تاثیر گذاری رسانه و استفاده مستکبران تاریخ از ادبیات رسانه‌ای مانند جعل احادیث و اشاعه ان برای سرکوب پیام وحی بعد منفی تاثیرگذاری رسانه‌ای است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رادیو معارف را سرمایه‌ای بزرگ برای مجموعه صداو سیما دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات علمی، محتوایی و فنی که طی سال‌های گذشته برای رادیو به دست آمده است، این رادیو باید به عنوان رسانه مرجع به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: برای تحقق پیشرفت و پویایی رادیو معارف باید هم در حوزه محتوا و هم در حوزه ساختارها و قالب‌های رسانه ای جذابیت‌ها را افزایش داد.

وی افزود: این جذابیت‌ها به ویژه در حوزه محتوا باید بیشتر باشد چرا که مخاطبان رادیو معارف این رسانه دینی را برای محتوای آن انتخاب کرده‌اند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اعتماد مخاطبان رادیو معارف را سرمایه و امتیازی بزرگ برای آن دانست و تاکید کرد: انتظار این است که این سطح از اعتماد حفظ شده و نباید به جایگاه مرجعیت رسانه‌ای رادیو خدشه‌ای وارد نشود و به همین علت باید در تولید و پخش برنامه‌های رادیو معارف وسواس و دقت زیادی صورت بگیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه در تبیین اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) باید به قول مشهور عمل شود گفت: نباید نظرات تقلیدی و اجتهادی ملاک ساخت برنامه‌ها باشد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: در این خصوص باید به قول مشهور عمل شود و خوشبختانه اقوال مشهور در اعتقادات بیشتر از اقوال مشهور در حوزه احکام است.

در این دیدار که در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه و سالروز تاسیس شبکه رادیویی معارف انجام شد، مجتبی تونه‌ای مدیر شبکه رادیویی معارف با ارائه گزارشی از فعالیت‌های رادیو معارف در حوزه‌های برای اتقان مباحث و برنامه‌های رادیو معارف بر استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی هم در حوزه محتوا و هم در حوزه کارشناسی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تغییر مصرف رسانه‌ای از کتاب و مطبوعات به فضای مجازی گفت : رادیو معارف برای حضور فعالانه در فضای مجازی نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnz0k.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما