يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 39039
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر قم

طرح اوقات فراغت در هلال احمر

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز طرح اوقات فراغت جوانان تا پایان تابستان در این استان خبر داد.
طرح اوقات فراغت در هلال احمر
به گزارش قم نیوز، محمد مصباحی اظهار داشت: در طرح اوقات فراغت ۳۲ رشته آموزشی در حیطه های مختلف فنی و حرفه ای، فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی برای دختران و پسران برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد و نجات عمومی و همگانی با شعار هر خانواده یک امدادگر جز اولویت های این معاونت است که بعد از این دوره، آموزش های تخصصی برگزار می شود و گواهی مهارت ارائه می شود.

وی برپایی کارگاه های مقابله با جنگ نرم، پیشگیری از اعتیاد، مداخلات روانی اجتماعی و فرهنگی درحوادث و بلایا، دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان، بازدید از خانه سالمندان، عیادت از بیماران، اهداء خون و طرح دوباره حیات و سایر برنامه های علمی و فرهنگی را از مهمترین اقدامات در طرح اوقات فراغت هلال احمر برشمرد.

مصباحی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار نفر در طرح اوقات فراغت شرکت کردند گفت: این تعداد افراد در مجموع دوره های آموزشی، کارگاه ها، فعالیت های بشردوستانه و خدمات عام المنفعه شرکت کردند که ۷۵ درصد این افراد بانوان تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر چهار دوره متوالی رتبه دستگاه برتر غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان را کسب کرده ضمن اینکه در سطح کشوری نیز رتبه های خوبی را به دست آورده است.

مصباحی ارتقای علمی و آموزشی داوطلبان در زمینه های مختلف را از مهمترین اهداف طرح اوقات فراغت دانست و گفت: برگزاری این طرح باعث رشد جوانان در زمینه های امدادی، اخلاقی، اعتقادی، آمادگی جسمانی، هنری، فنی و حرفه ای می شود ضمن اینکه باعث مشارکت جوانان در عرصه فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت جوانان در برنامه های متنوع علمی، آموزشی و فرهنگی مانع از درگیر شدن آنان با آسیب های اجتماعی می شود لذا برنامه های طرح اوقات فراغت با توجه به نیاز جوانان برنامه ریزی شده است.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdnz0s.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما