دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 29049
با سخنرانی آیت‌الله جنتی؛

هفدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) گفت: هفدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با حضور طلاب ۲۵ ملیت و سخنرانی آیت‌الله جنتی در قم برگزار می‌شود.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز،حجت‌الاسلام علی عباسی ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع جهان اسلام و پدیده تکفیر زمینه‌ها، پدیده‌ها و برون رفت‌ها که در پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌ها است که برگزار می‌شود و امسال نیز هفدهمین جشنواره در ۲۹ و۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) افزود: این همایش بزرگ‌ترین گردهمایی طلاب المصطفی است که در دو بخش برگزار می‌شود و امسال از طریق دبیرخانه همایش موضوع پدیده تکفیر زمینه‌ها، پدیده‌ها و برون رفت‌ها اعلام شد که برای انتخاب موضوع از مباحث مهم روز جهان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در این همایش آسیب‌های تکفیر را بررسی می‌کنیم و به‌ راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از این مسئله می‌رسیم چراکه پدیده تکفیر در جهان اسلام مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

عباسی خاطرنشان کرد: برای جشنواره پژوهشی شیخ طوسی ۱۵۱ مقاله ارائه شده که برای شرکت آثار در جشنواره همه ساله آثار را دریافت می‌کنیم و پس از ارزیابی‌های به عمل آمده تعدادی از آثار برای شرکت در جشنواره معرفی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) گفت: در بخش ارزیابی آثار نیز هر سال آثار افراد را دریافت و در رشته‌های مختلف ارزیابی می‌کنیم که کتاب‌های تالیفی، ترجمه‌ای و مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی و پایان نامه‌هایی که از امتیازی خاص برخوردار هستند را برررسی می‌کنیم و در جشنواره شرکت می‌دهیم.

دبیر علمی هفدهمین همایش بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی تاکید کرد: پس از اعلام فراخوان ۵۱۴ اثر ارائه شده و ۵۷ اثر نیز در زمینه تحقیقی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برای فرهنگ‌سازی پژوهشی ویژه طلاب المصطفی (ص) برگزار می‌شود البته باید در نظر داشت که این جشنواره نخستین جشنواره پژوهشی حوزه علمیه است که پس از سال‌ها برگزاری به سطح عالی کیفی رسیده است.

عباسی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی بیان کرد: چهارشنبه ۲۹ بهمن نشست علمی این همایش برگزار و در این پنل علمی مقالات بر‌تر ارائه می‌شود. روز پنجشنبه ۳۰ بهمن نیز این همایش با حضور مهمانان ویژه در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دبیر علمی هفدهمین همایش بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با بیان حضور طلاب بیش از ۱۰۰ ملیت در المصطفی (ص) تصریح کرد: در روز همایش طلاب ۲۵ ملیت در این همایش شرکت می‌کنند و سخنران اصلی همایش نیز آیت‌الله جنتی است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) با اشاره به زمان فراخوان آثار افزود: از اردیبهشت ماه فراخوان مقاله آغاز شد و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه داشت که در این این همایش از ۸۰ صاحب اثر بر‌تر تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به شیوه نگهداری پایان نامه‌ها در المصطفی (ص) خاطرنشان کرد: با ایجاد بانک نگهداری پیان نامه‌ها در المصطفی (ص) در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ پایان نامه در این بانک نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdnz0x.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما