دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 45744
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

ايستگا‌ه‌هاي آتش‌نشاني قم به حد استاندارد رسيده است

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: آتش‌نشاني قم با حمايت تمام مسئولين استان از معدود كلانشهرهاي كشور است كه از نظر تعداد ايستگاه به استاندارد رسيده است.
ايستگا‌ه‌هاي آتش‌نشاني قم به حد استاندارد رسيده است
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي آتش‌نشاني، اظهار كرد: آتش‌نشاني قم به لطف خدا و پشتيباني تمام مسئولان شهرداري، استانداري و كمك‌هاي دفتر رهبري از معدود كلانشهرهاي كشور است كه از نظر تعداد ايستگاه به استاندارد رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: اكنون ۲۴ ايستگاه آتش‌نشاني وجود دارد، بر اساس استانداردهاي بين‌المللي براي هر ۵۰ هزار نفر يك ايستگاه آتش‌نشاني نياز است، كه بر اساس محاسبات استان قم به استاندارد ايستگاه آتش‌نشاني رسيده است.

جعفري با بيان اينكه نيروهايي توانمند براي آتش‌نشاني قم جذب شده است، ولي هنوز كمبود نيرو وجود دارد، گفت: مقداري در جذب نيرو با توجه به جمعيت شهر كه تعريف شده و استانداردها كه براي هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر يك نفر نيروي آتش‌نشان است، كمبود نيرو وجود دارد.

وي ادامه داد: نزديك ۵۰۰ نفر نيروهاي عملياتي و اداري در آتش‌نشاني مشغول فعاليت هستند و به همين ميزان كمبود وجود دارد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه تأمين تجهيزات سازمان، گفت: به سطح خوبي در اين چند سال رسيده ايم، تجهيزات خوب و به روزي براي سازمان آتش‌نشاني خريداري شده است، اكنون بيش از ۴۰۰ دست لباس حريق در سالن وجود دارد و دستگاه‌هاي تنفسي به تعداد نفرات موجود مي باشد.

جعفري عنوان كرد:‌ امكانات خوبي براي سازمان از جمله يك دستگاه بالابر آتش‌نشاني پيشرفته خريداري شده است.

وي با بيان اينكه احداث ساختمان‌هاي بلندمرتبه به شدت در اين ۱۰ تا ۱۵ سال اخير رواج پيدا كرده است، گفت: دستگاه‌هاي بالابر نياز است تا در ساختمان‌هاي بلندمرتبه خدمات ارائه دهند، نردبان‌هايي در اندازه مختلف مي‌خواهيم، تا بتوانيم به ساختمان‌ها در مواقع اضطرار و خطر كمك‌رساني كنيم.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم خاطرنشان كرد: حمايت از همكاران آتش‌نشاني در زمينه بحث‌هاي بيمه‌اي و بيمه‌هاي تكميلي در رئوس كار وجود دارد و سعي بر اين بوده كه تجهيزات ايمني همكاران خريداري شود؛ زيرا آتش‌نشاني كه مي‌خواهد به كمك‌رساني بپردازد بايد خودش نيز ايمن باشد.

جعفري يادآور شد: رعايت اصول ايمني متاسفانه در كشور ضعيف است، شايد كم‌كاري از ما بوده كه خيلي اين موضوع را نتوانستيم براي شهروندان تبيين كنيم.

وي تصريح كرد: در بسياري از ساختمان‌ها حداقل‌هاي مسائل ايمني رعايت نشده و از كمترين امكانات ايمني برخوردار نيستند، به عنوان مسئول ايمني شهر حاضر هستيم كه خدمات خود را در زمينه بحث‌هاي پيشگيرانه و آموزشي ارائه دهيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdo50o.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما