پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 50504
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی تاکید کرد

لزوم جریان‌سازی گفتمانی در المصطفی

عامل گسترده فارغ التحصیلان حوزه قم و نجف در موضوعات دینی
قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید به سیاست استعماری دو قطبی سازی حوزه قم و نجف توجه داشته باشیم، گفت: فارغ التحصیلان دو حوزه قم و نجف، باید تعاملات گسترده ای را در حوزه‌های مختلف دینی رقم بزنند.
لزوم جریان‌سازی گفتمانی در المصطفی/ تعامل گسترده فارغ التحصیلان حوزه قم و نجف در موضوعات دینی
لزوم جریان‌سازی گفتمانی در المصطفی/ تعامل گسترده فارغ التحصیلان حوزه قم و نجف در موضوعات دینی
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در اختتامیه یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، تصریح کرد: باید به سیاست‌های استعماری در راستای دو قطبی سازی میان حوزه قم و نجف توجه بیشتری داشته باشیم؛ دانش آموختگان دو حوزه قم و نجف، باید تعاملات گسترده ای را  در حوزه‌های مختلف دینی رقم بزنند.

آیت الله اعرافی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از تلاشگران برگزاری یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، اظهار داشت: امیدواریم تمام چیزهایی که در این محفل بیان شد، مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته و در راستای اعتلای المصطفی مؤثر واقع بیافتد.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی بر اندیشه تمدنی اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کند، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی خود را  موظف می‌داند تا این اندیشه و گفتمان را با تاکید بر حکمت، درایت و هوشمندی امتداد ببخشد.

رئیس جامعه المصطفی جریان سازی گفتمانی در المصطفی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: نگاه تمدنی و فرا مذهبی یکی از رویکردهای جدی جامعه المصطفی به شمار می‌رود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تعامل با همه مذاهب با رویی باز، سینه ای گشاده و عقلی منفتح، از مهم‌ترین شاخصه‌های اختصاصی جامعه المصطفی به شمار می‌رود، اظهار داشت: جامعه المصطفی بر اساس مذاهب مختلف اسلامی نظامات آموزشی متعددی را ترسیم و عرضه می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد فضاهای تقابلی میان حوزه قم و نجف است، اظهار داشت: مرجعیت نجف مرجعیت رشیدی بوده، پیروزی‌های جبهه مقاومت و غلبه بر جریانات تروریستی و تکفیری در عراق، مرهون حضور آگاهانه مرجعیت نجف در صحنه است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی از مرجعیت نجف و همه نقش آفرینان در این پیروزی‌ها تقدیر و تشکر می‌کند، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی قدردان مقاومت و مجاهدت جریان مقاومت و جوانان رشید است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه باید به سیاست استعماری دو قطبی سازی حوزه قم و نجف توجه داشته باشیم، یادآور شد: فارغ التحصیلان دو حوزه قم و نجف، باید تعاملات گسترده ای را  در حوزه‌های مختلف دینی رقم بزنند.

آیت الله اعرافی در پایان کیفیت بخشی به دستاوردهای علمی المصطفی را  مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید به ارتقاء کیفیت خروجی‌های علمی برای دستیابی به مرجعیت علمی در عرصه‌های بین المللی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdok0k.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما