دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 45564
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر قم

دو انبار بزرگ امدادی به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: دو سوله بزرگ امدادی در روستای سلفچگان به‌ منظور آبرسانی درحریق ایجادشده.
دو انبار بزرگ امدادی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: دو سوله بزرگ امدادی در روستای سلفچگان به‌ منظور آبرسانی درحریق ایجادشده، که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد. 

دکترمحمد گل فشان در دویست‌وچهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی درسالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تأسیس سازمان شیر و خورشید کشوری در‌سال ١٣٠٢ اظهار داشت: این مرکز در‌سال ١٣٤٧ درقم و درکنار دارالشفای حرم تأسیس و به خدمت‌رسانی مشغول شد.

وی با بیان این‌که زمین و امکانات سازمان شیر و خورشید استان قم ازسوی انجمن شورای شهر تأمین ‌شده بود، افزود: توجه این نهاد به سازمان شیر و خورشید و هلال‌احمر امروزی ستودنی است و ادامه تفاهمات و همکاری میان شهرداری و هلال‌احمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گل فشان با تأکید بر این‌که اقدامات زیادی دراین سازمان انجام ‌شده، تصریح کرد: سازمان به ‌منظور ارایه بهتر خدمات به معاونت‌های متعدد تقسیم ‌شده و بعد ازچندین جابه‌جایی درحال حاضر درخیابان ساحلی مستقر شده است.

وی با اشاره به عضویت چندین‌ساله شهردار قم، مرتضی سقاییان‌نژاد درجمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: ایشان از زمانی که شهردار اصفهان بودند، به ‌صورت داوطلبانه عضو جمعیت شدند و همواره کمک‌های شایانی در راستای اعتلای عملکرد این مرکز داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان این‌که عملکرد این نهاد براساس رأی هیأت‌مدیره صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: آیت‌الله اعرافی، آقایان بنایی، بهشتی و قاسمی از اعضای فعلی هیأت‌مدیره هلال‌احمر قم هستند و همواره برای اهداف و سیاست‌گذاری‌های مرکز جایگاه ویژه‌ای درنظر داشته‌اند و دراین راستا تعاملات خوبی ازسوی مرکز هلال‌احمر با مجموعه استان‌ها برقرار شده است.

وی معاونت امدادونجات را یکی از موضوعات مهم مورد بحث دانست و اظهار داشت: این بخش با دارابودن پایگاه‌های جانبی متعددی در استان به ارایه خدمات بهتر به مردم تلاش می‌کند.

دراین راستا ساختمان‌هایی در روستاهای کهک و دستجرد به این منظور درنظر گرفته‌ شده و پایگاه ثابتی نیز در شهر جعفریه به نام شهید صارمی نیز ازشهدای مدافع حرم افتتاح شده ‌است. 

گل فشان خدمات ارایه‌شده ازسوی هلال‌احمر به سایر دستگاه‌های دولتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هلال‌احمر به دلیل دارابودن نیروهای داوطلبانه‌ای که برای رضای خدا کار می‌کنند، خدماتی رایگان به مردم و دستگاه‌ها ارایه می‌دهد که بتواند برای دولت هزینه‌بر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر مجهز به بالگرد هوایی است و این وسیله برای استفاده درموارد مختلف بارها به شهرداری امانت‌ داده شده است، همچنین در اربعین حسینی نیز هلال‌احمر توانست در ٦ موکب به ویزیت ٧٣‌هزار نفر ازطریق نیروهای خود بپردازد.

ضرورت پیگیری آموزش‌های تخصصی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان این‌که افزایش توان معاونت‌ها و بخش‌های هلال‌احمر ظرفیتی برای شهر و استان قم به شمار می‌رود، گفت: به‌ منظور کاهش تلفات ناشی از حوادث، آموزش‌ها باید به‌طور جدی و به‌ صورت تخصصی ادامه یابد.

دراین راستا آموزش‌های خانه به خانه نیز درقالب آموزش‌های خانه هلال قرار است از شهرک مهدیه و پردیسان آغاز شود. وی اقدامات آموزشی و فرهنگی هلال‌احمر برای جوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به چهره خوب و عام‌المنفعه هلال‌احمر، جوانان رغبت بیشتری به شرکت در کلاس‌ها نشان می‌دهند و به همین دلیل جمعیت درخدمات آموزشی، جهادی، برگزاری همایش‌ها و کمک به محرومان اقدامات ارزنده‌ای با کمک جوانان داوطلب خود انجام داده است.

  گلفشان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر در زمینه اوقات فراغت هلال‌احمر قم، بیان کرد: آمادگی افزایش آموزش‌ها درسطح شهر و ارایه آموزش درمراکزی که علاقه‌مند به مباحث آموزشی هستند، را داریم.

وی با تأکید بر این‌که تمامی فعالیت‌های هلال‌احمر استان با رویکرد فرهنگی بوده است، افزود: یکی ازحوزه‌های هلال‌احمر، حوزه داوطلبان است که افراد براساس تخصص و وقت خود به ارایه خدمت درچندین نوبت می‌پردازند.

نگاه‌ها به هلال‌، باید نگاه آینده‌نگرانه باشد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان این‌که نگاه‌ها به مجموعه هلال‌احمر باید نگاه آینده‌نگرانه باشد، عنوان کرد: قم جزو معدود استان‌ها در دولت نهم و دهم بوده که دچار توقف در زمینه عمرانی شده و هیچ‌گونه رشدی نداشته است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح و بهره‌برداری ازساختمان آموزش‌های تخصصی و نگهداری از ١٠ قلاده سگ در ٢٢ بهمن امسال صورت پذیرد، همچنین دوسوله بزرگ امدادی نیز در شهر سلفچگان به‌ منظور آبرسانی درحریق ایجادشده، که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

گلفشان با اشاره به حساسیت‌های مسجد مقدس جمکران درشهر قم، اظهار داشت:   ساختمانی دراین مسجد به‌ منظور ارایه خدمات دراین مکان ایجاد شده که امیدواریم با توجه به تأمین اعتبار صورت‌گرفته از مرکز، این ساختمان تا نیمه‌شعبان افتتاح شود.

وی اقدامات انجام‌شده درحوزه درمان و توان‌بخشی را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: مرکز ارتز و پروتز به مدت یک‌سال‌ونیم ایجاد شده که همواره با همت داوطلبان همراه بوده و خدمات ارایه‌شده به معلولان نیز با کیفیت و هزینه کم صورت می‌پذیرد.

هم‌افزایی میان هلال‌احمر و اورژانس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان این‌که تعاملاتی با سردار مجتبایی درعید ‌سال گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات برگزاری اکیپ‌های مشترک برای هلال‌احمر و نیروی انتظامی بود که به ‌مراتب هزینه کمتری درمقایسه با برگزاری اکیپ‌های جداگانه داشت.

وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر دوقطعه زمین مناسب برای ساخت دارد، افزود: با کمک مسئولان و گرفتن پروانه ساخت و نیز تأمین اعتبارات لازم، امیدواریم زمین‌ها ساخته ‌شده و دراختیار جمعیت قرار ‌گیرد، همچنین امیدواریم زمین‌هایی که درگذشته به هلال‌احمر تعلق ‌گرفته است نیز، به جمعیت بازگردد.

گل فشان با اشاره به وجود هم‌افزایی میان هلال‌احمر و اورژانس گفت: این هم‌افزایی به ‌منظور ارایه خدمات سخت به مصدومان حادثه‌دیده شکل‌ گرفته و تلفن مجموعه هلال‌احمر ١١٢، شماره‌ای است که به ‌راحتی قابل تماس است و تنها شماره‌ای است که می‌توان با موبایل و بدون سیم‌کارت شماره‌گیری کرد.

درپایان این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر قم عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان شدند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdok0o.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما