چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 44574
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم:

تردد قطار از ریل درون شهر قم پروژه‌های شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: اگر قطار سریع‌السیر وارد شهر قم شود روند بهره‌برداری و تکمیل بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه، بلوار پیامبر اعظم و بلوار شهید کبیری دچار خدشه خواهد شد.
تردد قطار از ریل درون شهر قم پروژه‌های شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه اگر قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان از مرکز شهر قم عبور کند ایستگاه راه‌آهن ظرفیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: در غیر اینصورت و اگر قطار از مرکز شهر عبور نکند تعریف ایستگاه مرکز نیز تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه طی روز‌های اخیر جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص قطار سریع‌السیر تشکیل و تصمیماتی در این باره اتخاذ شد، اضافه کرد: اگر این تصمیمات اجرایی شود کار شهرداری در اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه بسیار آسان‌تر خواهد شد اما راه‌آهن خلاف این تصمیمات را در دستور کار دارد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه راه‌آهن به دنبال این است که قطار سریع السیر را وارد مرکز شهر قم کند، افزود: مدیریت شهری، نمایندگان و مدیران استان با ورود قطار به ایستگاه مرکزی به صورت روباز مخالف هستند و به صورت تونل و مشروط این بحث را پذیرفته‌اند و اگر این اتفاق بیفتد هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد مجدداً ایستگاه مرکزی قم گسترده خواهد شد و تمام تصمیمات مدیریت شهری را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

قاری قرآن بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ابعاد و جزئیات ایستگاه راه‌آهن مشخص نیست طراحی بخشی از بلوار زینبیه نیز ناقص باقی مانده است و قاعدتاً تا زمانی که تصمیم‌گیری در خصوص راه‌آهن قطعی نشود این پروژه هم اجرایی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر قطار سریع‌السیر وارد شهر قم شود بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه، بلوار پیامبر اعظم، بلوار شهید کبیری و ... تحت تاثیر قرار گرفته و روند بهره‌برداری و تکمیل آنها دچار خدشه خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: طبق پیشنهاد مدیران شهر بحث بر این است که قطار قبل از پردیسان وارد تونل زیرزمینی شده و پس از 72 تن از تونل خارج شود تا پروژه‌های شهری با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdok0o.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما