شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 30524
مدرس انجمن سینمای جوان قم خبر داد

پخش برنامه «سفید» از شبکه آموزش

قم نيوز : قم نیوز: مدرس انجمن سینمای جوان قم گفت: برنامه سفید در بخش آموزش اصطلاحات سینمایی و تاریخ سینما در قالب آیتم‌های مختلف از شبکه آموزش پخش شده و مخاطبان فراوانی را به دنبال داشته است.
پخش برنامه «سفید» از شبکه آموزش
به گزارش قم نیوز، سعید نجاتی به حضورش در برنامه سفید خبر داد و اظهار داشت: این برنامه به تهیه‌کنندگی سعید بشری و داود آجرلو ساخته شده و به برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص دارد.

وی زمان و محل پخش این برنامه را هر شب به جز پنجشنبه شب‌ها در شبکه آموزش ذکر کرد و افزود: سه شنبه شب‌ها این برنامه به مباحث سینمایی اختصاص دارد و اجرای آن را برعهده دارم.

مدرس انجمن سینمای قم با بیان اینکه اجرای آیتم‌های اصطلاحات سینما و تاریخ سینما را به صورت شخصی بر عهده دارد، گفت: در این برنامه اصطلاحات سینمایی با بیان ساده و مثال‌های گوناگون تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ورود به سینما باید علاقمندان با تاریخ سینما آشنا شوند، تصریح کرد: شبکه آموزش با ساخت برنامه سفید، فرصتی را فراهم کرده است تا با تولید و پخش آیتم‌های پنج تا هشت دقیقه‌ای هنرجویان و علاقمندان به سینما بتوانند با مباحث موردنظر به صورت روان و ساده آشنا شوند.

نجاتی با اشاره به ایده شخصی تولید آیتم‌های آموزشی سینما در برنامه سفید گفت: با توجه به سابقه تدریس که در مباحث سینمایی داشتم، ایده‌‌هایم را بیان کردم و مقرر شد براساس آخرین نظریات تدریس منطبق با مسائل روز دنیا این کار صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه برای نخستین‌بار است که در ایران صورت می‌گیرد تصریح کرد: تدریس به این شیوه برای کشورهای اروپایی و آمریکایی آشنا بوده و اکنون به همین شیوه تدریس می‌شود.

کارگردان فیلم «از خرید شما متشکریم» بیان کرد: اصطلاحات سینمایی با زبانی ساده تدریس می‌شود و با کنار هم گذاشتن آیتم‌ها هنرجویان می‌توانند به نتیجه مورد نظرشان برسند.

وی با بیان اینکه تاریخ سینما در برنامه سپید از جمله آیتم‌هایی است که به شیوه نوین تدریس می‌شود، تصریح کرد: در این آیتم، تاریخ تحول سینما بیان می‌شود و این بخش توانسته جای خود را میان هنرجویان باز کند.

نجاتی ادامه داد: قرار بود هر دو آیتم به صورت زیر صدا با پخش تصاویر پخش شود، ولی با توجه به اینکه چنین شیوه‌ای برای مردم جذابیت ندارد یا کمرنگ شده است، مقرر شد این آیتم‌ها با جذابیت خاصی اجرا شود.

مدرس کارگاه‌های آموزش سینما افزود: آیتم تاریخ تحول سینما براساس تحقیقات نوشته شد و قرار شد بر اساس مثال‌هایی که در این زمینه وجود دارد، با شیوه‌ای جدید اجرا شود که این شیوه با وجود آزمایشی بودن توانست بازخورد خوبی میان دانشجویان و هنرجویان سینما داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdok0s.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما