دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46914
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم خبر داد

تسویه کامل بدهی‌های شهرداری تا پایان سال 96/تسهیلات ویژه شهرداری برای سرمایه‌گذاران

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به وضعیت تسویه بدهی‌های شهرداری گفت: تا پایان امسال تلاش داریم تمام بدهی‌های شهرداری را تسویه کنیم.
تسویه کامل بدهی‌های شهرداری تا پایان سال 96/تسهیلات ویژه شهرداری برای سرمایه‌گذاران
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه 890 میلیارد تومان از بدهی‌ هزار و 600 میلیاردی شهرداری قم با بانک‌ها تهاتر شده است اظهار کرد: رفع این بخش از بدهی‌ها حاصل یک کار دسته جمعی با حمایت علما، مراجع تقلید و نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

وی با اشاره به رفع مشکل بدهی دولت به شهرداری گفت: مشکل دیگر ما پروژه‌های نیمه تمام شهرداری بود که عمده آن‌ها به اتمام رسیده و مابقی نیز تا اردیبهشت تکمیل شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار قم به وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این پروژه هم به دلیل اضافه شدن بخش جدید به زیرگذر امکان افتتاح قبل از عید نبود و تا اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به افزودن 330 هکتار به فضای سبز قم اشاره کرد و گفت: بیش از 450 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر سال گذشته غرس شد.

سقائیان‌نژاد بهسازی ورودی جعفریه، ساماندهی چهل اختران، دروازه ری و... با استفاده از منابع سفر رهبری به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: خط دوم مترو را احیا کردیم و منوریل تا میدان مطهری قرار شد که به اتمام برسد و بقیه مسیر با خط دوم مترو پشتیبانی شود.

وی حرکت برنامه محور شهرداری را یادآور شد و گفت: براساس همین برنامه که سال گذشته به صورت پنج ساله آماده و تصویب شد بودجه سال 96 نیز تدوین شده که بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است.

شهردار قم بیان کرد: البته به این اعتبار مبالغ فاینانس مترو نیز اضافه شده که بالغ بر 500 میلیون دلار است و بودجه 96 شهرداری به بیش از 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی از کلنگ‌زنی 20 پروژه در ایام آغازین سال خبر داد و افزود: رینگ سوم شهری با اتمام پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و به همین خاطر برای تسهیل مسیر تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و تقاطع میدان ولیعصر اجرایی می‌شود.

سقائیان‌نژاد افزایش ماندگاری زائر در شهر قم را ضروری عنوان کرد و گفت: هشت مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را تا اردیبهشت کلنگ‌زنی می‌کنیم و پنج قطعه زمین نیز به سپاه داده شده تا فضاهای فرهنگی و ورزشی بسازند.

وی گفت: کمیته امداد هم یک مجموعه ورزشی را با همراهی شهرداری در منطقه 6 می‌سازد.

شهردار قم احداث باغ پرندگان در حاشیه بلوار شهید آوینی را مورد توجه قرار داد و گفت: آکواریوم شهر نیز در مرحله عقد قرارداد است و سه هتل پنج ستاره نیز در بلوار پیامبر اعظم ساخته می‌شود.

وی آموزش‌های مدیریت پسماند را یادآور شد و گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت مردم در تفکیک پسماند را افزایش دهیم و مدیریت بهتری در این بخش داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: در حوزه دفع پسماند نیز برنامه داریم که با مشارکت بخش خصوصی دفن را حذف کرده و پسماند را تبدیل به انرژی کنیم.

وی با تاکید بر مشوق‌های شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار به شهر قم گفت: برای اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تشویق شود هزینه زمین هتل را نمی‌گیریم و پس از ساخت هزینه‌ها را دریافت می‌کنیم و بخش اقامتی نیز مشمول بخشودگی عوارض می‌شوند.

وی با اشاره به امکانات اسکان فراهم‌شده در شهر قم بیان کرد: سه بوستان تبدیل به کمپ زائر شده است و اجازه ندادیم که در سطح شهر هیچ چادری برپا شود.

شهردار قم با بیان اینکه ماندگاری زائر در قم کمتر از پنج ساعت است افزود: تمام تلاش را داشتیم که آن را به حداقل 48 ساعت برسانیم.

وی اضافه کرد: دست‌فروشان از محدوده حرم و جمکران ساماندهی شدند و فضایی برای استقرار آن‌ها داشتیم که در حال حاضر شاهد فضای بهتری در محدوده حرم مطهر هستیم.

سقائیان‌نژاد تعامل با سازمان‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تعامل با آستان مقدس حضرت معصومه، جمکران، اوقاف و حوزه علمیه داریم تا بتوانیم مشکلات شهر را رفع کنیم.

وی گفت: امسال اطلس نیازمندی مناطق آماده می‌شود، بیش از 180 محله داریم که نیازمندی‌ها احصا شده و به صورت سالانه برنامه‌ریزی ویژه برای هر محل خواهیم داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان 96 تمام بدهی‌های شهرداری تسویه شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdon0o.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما