چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 21254

انتقاد تولیت مسجد مقدس جمکران از بی توجهی به امر به معروف در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به شهادت ۲۵ آمر به معروف در سال های گذشته، گفت: امر به معروف غریبانه و عدم ورود دیگران به صحنه، زمینه را برای جسارت اشرار و اراذل فراهم می کند.
انتقاد تولیت مسجد مقدس جمکران از بی توجهی به امر به معروف در جامعه
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، شامگاه ۱۲ فروردین در مراسم گرامی‏داشت شهید حجت الاسلام علی خلیلی، آمر به معروف و ناهی از منکر که با حضور باشکوه مردم نمازگزار در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از مردم خواست به صورت جدی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

وی با اشاره به این که اگر همه جامعه امر به معروف را ترک کنند در برابر پیامدهای آن مسئولیت مستقیم دارند، اظهار کرد: همه مدیران نظام اسلامی در برابر این فریضه الهی مسئولیت دارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هر کس به اندازه تمکن و توان خود باید در اجرای فریضه الهی امر به معروف سهیم باشد؛ ترویج امر به معروف به فرد خاصی تعلق ندارد و تمام افراد جامعه حتی رییس جمهور و وزرا باید توان خود را به میدان آورند.

وی با اشاره به این که افراد جامعه اسلامی چهار وظیفه اساسی دارند، به تشریح این وظایف پرداخت و خاطرنشان کرد: اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت زکات می تواند جامعه را از زشتی های اخلاقی دور سازد؛ به ویژه نماز که دستاورد اصلی اش تحقق امر به معروف است.

امر به معروف مبارزه با گناه است نه گناهکار


حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به شیوه تذکر لسانی در جریان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: تذکر لسانی در توان همه است و باید همراه با احترام، مهربانی و دلسوزی نسبت به تارک معروف صورت گیرد.

وی برداشت ناصحیح از فرهنگ امر به معروف را آسیب جدی جامعه دانست و گفت: نهی از منکر مبارزه با گناهکار نیست بلکه مبارزه با گناه و فساد است آن هم برای نجات گناهکار؛ از این رو امر به معروف و نهی از منکر راهی برای کمال و سعادت افراد غافل است و نباید برداشت شود آمر به معروف نسبت به گناهکار غرض شخصی و دشمنی دارد؛ حرکت آمران به معروف و ناهیان از منکر عین دلسوزی و مهربانی است.

۲۵ شهید امر به معروف نشانه سکوت اکثریت در برابر فساد است


تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که در سال های گذشته ۲۵ نفر در میدان امر به معروف و تذکر به مرتکبین منکر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: گناه شهادت این شهدا فقط به گردن قاتلان آنان نیست؛ اگر فرد فرد ما امر به معروف می کردیم شهدای امر به معروف تنها نمی ماندند.

وی افزود: امر به معروف غریبانه و عدم ورود دیگران به صحنه، زمینه را برای جسارت اشرار و اراذل فراهم می کند.

سکوت در برابر گناه، مؤمنان را هم گرفتار خواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر این که اگر همه در امر به معروف نقش داشته باشند بساط منکر در جامعه اسلامی برچیده خواهد شد، بیان کرد: اولیا و انبیای الهی هم نگران جامعه خود بودند و می دانستند عدم ترویج امر به معروف و نهی از منکر غضب الهی را به همراه دارد اگر مؤمنان هم شاهد گناه باشند و در برابر آن سکوت کنند مشمول عذاب الهی می شوند.

وی حضور بانوان نمازگزار در مسجد مقدس جمکران را فرصتی برای تقویت ایمان و گام برداشتن به سوی سبک زندگی فاطمی دانست و گفت: جامعه اسلامی ایران عموما زنان پاک سرشت و پاکدامنی دارد اما بیشتر بدحجابی‌ها از غفلت است که باید با یادآوری و تذکر دلسوزانه آن غفلت را برطرف کرد.

مهمانداران بزک کرده و تحقیر زن ایرانی

تولیت مسجد مقدس جمکران با انتقاد از وضعیت نامناسب مهمانداران شرکت های هواپیمایی داخل کشور تصریح کرد: وضعیت مهمانداران هواپیماها را نمی توان تکریم و عظمت بخشی به زن دانست. مهمانداران بزک کرده و به سبک غربی در شأن جامعه اسلامی نیستند، این یک نوع تقلید کورکورانه از غرب به خاطر جلب مشتری است، خانم ها را نباید متاع و کالا فرض کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و تبیین نگرانی های حضرت در روزهای پایان عمرشان، گفت: گریه های فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای دور ماندن از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نبود، گریه دختر پیامبر برای آینده بشریت و نگرانی از تغییر مسیر تاریخ بوده است.

گریه حضرت زهرا برای تغییر ظالمانه مسیر تاریخ بود


وی در پایان درباره اندوه و بی تابی حضرت زهرا(سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: حضرت از تغییر مسیر تاریخ و جنایاتی که بر مؤمنان و مستضعفان جهان پیش می آید نگران بودند، ضربت امیر مؤمنان(علیه السلام) و شهادت حسین(علیه السلام) نشانه انحراف تاریخ و آغاز فجایع است، اگر آن انحراف صورت نمی گرفت امروز سر مسلمانان و شیعیان را نمی بردیند و جریان فلسطین، بحرین و سوریه پیش نمی ‏آمد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdox0x.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما