يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 50054
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

بهره مندی از موعظه و توسل برای رستگاری در آخرت

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به راه رستگاری انسان گفت: اگر انسان از دنیا دل بکند، در آخرت به سعادت خواهد رسید و همه انسان‌ها در این دنیا به موعظه، دعا و توسل نیاز دارند.
بهره مندی از موعظه و توسل برای رستگاری در آخرت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ویژگی‌های صلوات اظهار کرد: بهترین ذکر و توسل به خداوند، گفتن صلوات است، رسول اکرم(ص) به کسانی که بر ذکر صلوات مداومت دارند، وعده شفاعت داده است.

وی ادامه داد: انسان اگر فانی بودن دنیا را باور کند، بسیاری از مشکلات او حل می‌شود، انسان اگر ثروت خودش را از راه حلال جمع کند، باید حساب و کتاب آن ثروت را در روز قیامت بدهد، اگر هم انسان ثروت خودش را در دنیا از راه حرام جمع کند، در آخرت عقوبت می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر کسانی در دنیا در خلوت گناه نکنند و در زندگی هم قانع باشند، در آخرت به سرعت به پرونده آن‌ها رسیدگی می‌شود و به بهشت خواهند رفت.

فرحزاد با اشاره به عاقبت فقرا در آخرت اظهار کرد: خداوند در روز قیامت از بنده‌های مومن فقیر عذرخواهی می‌کند و به آن‌ها درجات می‌دهد، انسان مومن هم باید از برادر مومن خودش در دنیا عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: کسی که تمام سعی و کوشش او برای دنیا باشد، به دنیا نمی‌رسد، کسی که به دنیا وابسته شود، دنیا او را کور خواهد کرد، اگر کسی دنیا را وسیله عبرت خودش قرار دهد، به سعادت می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) فرمود اگر نردبانی برای ماندن در دنیا برای کسی باشد، آن نردبان در اختیار حضرت سلیمان قرار می‌گرفت، خداوند همه عالم طبیعت را در اختیار این پیامبر الهی قرار داد و شیاطین در بند حضرت سلیمان بودند، این پیامبر الهی نشان داد که بدون ظلم می‌توان در دنیا حکومت کرد.

فرحزاد با اشاره به ویژگی‌های حضرت سلیمان اظهار کرد: این پیامبر الهی از بیت المال استفاده نمی‌کرد و برای امرار معاش زنبیل می‌بافت و با درآمد آن زندگی خودش را تامین می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت سلیمان با وجود حکومتی بزرگی که داشت، حتی به وضعیت یک مورچه هم توجه می‌کرد، این پیامبر الهی به دنیا وابسته نبود و آخرین پیامبری است که به بهشت می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همه چیز در دنیا از بین می‌رود و انسان نباید حرص دنیا را بخورد، فاصله بین زندگی و مرگ یک نفس است و انسان باید این باور را داشته باشد که یک روزی می‌میرد.

فرحزاد حضرت سلیمان را دارای تمام امکانات در دنیا دانست و تصریح کرد: اما این پیامبر الهی از موعظه یک مورچه هم استفاده می‌کرد، حضرت سلیمان زبان موجودات مختلف را بلد بود و با آن‌ها صحبت می‌کرد.

وی ادامه داد: دنیای که به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) وفا نکرد، به ما هم وفا نخواهد کرد، سرانجام همه انسان‌ها در دنیا مرگ است و ملک الموت به سراغ همه ما می‌آید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ملک الموت در هنگام قبض روح حتی یک لحظه مهلت هم به انسان نمی‌دهد، بسیاری از مرگ‌ها ناگهانی است و انسان هر لحظه باید منتظر مرگ باشد.

فرحزاد در پایان با اشاره به راه رستگاری انسان خاطرنشان کرد: اگر انسان از دنیا دل بکند، در آخرت به سعادت خواهد رسید و همه انسان‌ها در این دنیا به موعظه، دعا و توسل نیاز دارند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdoz0k.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما