پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 46743
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

برگزاری تور قم گردی برای زائرین در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی تور قم گردی را برای زائرین در ایام نوروز برگزار می‌کنیم تا زائرین بتوانند از مکان‌های تاریخی شهر بازدید کنند.
برگزاری تور قم گردی برای زائرین در ایام نوروز
سید امیر سامع امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در ایام نوروز اظهار کرد: شهرداری قم در ایام نوروز هشت کمیته و هشت ستاد اجرایی دارد و فعالیت‌های شهرداری برای ایام نوروز از سه ماه پیش آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان: طی روزهای اخیر شاهد افتتاح پروژه‌هایی در شهر قم بودیم که بهره برداری از این پروژه‌ها موجب روان شدن ترافیک در شهر می‌شود. ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم با حداکثر ظرفیت خود در ایام نوروز فعالیت می‌کنند تا نیازی به تردد زائرین با خودروی شخصی در شهر نباشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: باید اطلاع رسانی لازم به زائرین را در شهر قم داشته باشیم تا آن‌ها در کمترین زمان و با حداقل ترافیک به مقصد خود برسند، به نظر می‌رسد هر چقدر در حوزه اطلاع رسانی ظرفیت بیشتری ایجاد کنیم، مشکل کمتری خواهیم داشت.

سامع با اشاره به برخورد با بحث اطلاع رسانی اظهار کرد: هر کدام از مناطق شهرداری قم ستادی دارند که در آن بروشورهایی را به زائرین می‌دهند، همچنین در ستادهای نوروزی شهرداری قم آمادگی استقرار نمایندگان هتل‌ها را داریم.

وی ادامه داد: اولویت اسکان زائرین در شهر قم ابتدا هتل‌ها است، در بوستان‌های فدک و غدیر آمادگی پذیرایی از مسافران در ایام نوروز وجود دارد، البته بهتر است که مردم را به سمت اسکان به مکان‌های مسقف هدایت کنیم، در ایام نوروز شاهد باران و باد خواهیم بود و زائرین در چادرها با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: ظرفیت هتل‌های شهر قم جوابگوی اسکان زائرین نیست و باید فکری به حال این مساله کرد، شاهد هستیم که مسافران در اطراف مسجد جمکران اقدام به نصب چادر می‌کنند و در ایام نوروز زائرین را برای اسکان به پارکینگ چهار مسجد جمکران هدایت می‌کنیم.

سامع در پایان با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی قم افزود: این سازمان آمادگی لازم را برای ایام نوروز دارد، با همکاری سازمان میراث فرهنگی تور قم گردی را برای زائرین در ایام نوروز برگزار می‌کنیم تا زائرین بتوانند از مکان‌های تاریخی شهر بازدید کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcds50o.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما