دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 41793
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله مقتدایی:

بانوان طلبه باید در فضای مجازی فعالیت داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه طلاب خواهر باید نویسندگی کنند، اظهار داشت: فعالیت در فضای مجازی یکی از کارهای لازم برای بانوان طلبه است.
بانوان طلبه باید در فضای مجازی فعالیت داشته باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در جامعه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که توفیق الهی نصیب آنان شده تا به تحصیل علوم دینی و حوزوی بپردازند باید قدردان موقعیت خود باشند.

وی افزود: تدریس و تحصیل علوم دینی افتخار بلکه جزو بالاترین افتخارات است که توفیق آن نصیب هر کسی نمی‌شود و شما طلاب باید شکرگزار این نعمت باشید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: پیامبر(ص) فرمودند طالب علم حبیب الله است همچنین در روایات دیگر آمده است که مقام طالب علم از مجاهد در راه خدا و معتکف در عبادت و حاجی که به حج رفته است بالاتر است.

وی تأکید کرد: کسانی که در سنگر علوم دینی و تبلیغ فعالیت دارند در حال مبارزه با دشمنان دین و دفاع از اعتقادات مردم در برابر شبهات هستند.

آیت الله مقتدایی گفت: تحصیل و تدریس جدی و تحقیق و پژوهش درست شکرگزاری این نعمت است و طلاب نباید لحظه‌ای از عمر خود را در این مسیر از دست بدهند.

وی در ادامه توصیه‌های به طلاب کرد و افزود: اولین توصیه من این است که قصدتان از تحصیل و تدریس را فقط کسب رضایت خدا بدانید و خود را در این راه خالص سازید تا مبلغ و مبین دین شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با اخلاص و فروتنی و کسب علم برای رضایت خداست که شما هم می‌توانید مانند یک بانوی مجتهده در اصفهان تفسیر و کتاب اخلاق و عرفان و ... بنویسید.

وی با تأکید بر اینکه طلاب خواهر باید دست به قلم باشند و بنویسند، اظهار داشت: فعالیت در فضای مجازی یکی از کارهای لازم برای شماست و باید آن را مغتنم بشمرید.

آیت الله مقتدایی گفت: ممکن است مخاطب یک سخنرانی صد نفر و هزار نفر و ... باشد اما گاهی یک مطلب در فضای مجازی مخاطب چند صد هزار نفری و میلیونی دارد.

وی با تأکید بر قرائت روزانه قرآن اضافه کرد: چند وقت قبل خدمت یکی از مراجع بودیم و ایشان به ما گفتند به طلاب توصیه کنید هر روز چند آیه قرآن بخوانند و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کنند و ما هم این توصیه را خدمت شما عرض می‌کنیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: اگر هر روز هزاران طلبه قرآن بخوانند و ثوابش را به امام هدیه کنند حتماً عنایات آن حضرت بر سر حوزه و کشور بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcds50o.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما