دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 45753
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

حركت به سوي درآمدهاي پايدار شهري براي برنامه‌ريزي دقيق

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم گفت: اگر بخش قابل توجهي از درآمدهاي شهر وابسته به درآمدهاي پايدار باشد، برنامه‌ريزي‌ها براي توسعه شهر نيز دقيق‌تر و مبتني بر واقعيات مي‌شود.
حركت به سوي درآمدهاي پايدار شهري براي برنامه‌ريزي دقيق
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به موضوع درآمدهای پایدار شهرداری اظهار کرد: باید درآمدهای پایدار به طور طبیعی طی لایحه‌ای از دولت به مجلس برود و در مجلس به عنوان منابع درآمدی پایدار شهرداری تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از محل تجمیع عوارض است، پیش از این شهرداری‌ها عوارضی دریافت می‌کردند که بر اساس مصوبه مجلس به مالیات و ارزش افزوده تبدیل شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در مورد تغییر ندادن سهم شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه معترض هستیم که در زمان مناسب اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: عوارض نوسازی یکی از درآمدهای پایدار شهری است که برای بحث نگهداری شهر است که در قانون پیش‌بینی شده ولی ضمانت اجرایی درستی ندارد، یعنی اینکه اگر کسی به موقع پرداخت نکرد، ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد تا شهرداری بتواند درآمد پایدار داشته باشد و شهر را اداره کند.

ذاکریان با اشاره به اهمیت درآمدهای پایدار شهرداری گفت: با استفاده از این درآمدها شهرداری می‌داند مبلغ حداقل معینی در طول سال و به صورت ماهیانه دریافت می‌کند، بنابراین دغدغه‌ای برای فعالیت‌های جاری ندارد.

وی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از درآمدهای شهرداری‌ها در کل کشور وابسته به صنعت ساخت‌وساز است، یعنی اگر ساخت و ساز رونق داشته باشد، درآمد شهرداری‌ها محقق می‌شود و اگر این صنعت گرفتار رکود باشد، این بخش از درآمد شهرداری محقق نمی‌شود و برنامه‌ریزی شهری را دچار مشکل می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اگر بخش قابل توجهی از درآمدهای شهر وابسته به درآمدهای پایدار باشد، برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه شهر نیز دقیق‌تر و مبتنی بر واقعیات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم از تک محور و تک جانبه بودن بودجه‌ها گذشته و اکنون شهرداری باید جامع‌نگر باشد و در همه حوزه‌ها رشد داشته باشد.

ذاکریان با اشاره به اولویت‌بندی مباحث برای پیشبرد بهتر امور گفت: باید اولویت در بحث بازگشایی معابر و مباحث عمرانی قرار داده شود، البته از دیگر حوزه‌ها مانند توسعه فضای سبز و حمل و نقل عمومی، فرهنگی و اجتماعی نباید غفلت کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcds50o.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما