قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی که شهداء نیز بر آن تأکید بسیار داشتند، ‌ باید مورد توجه همهٔ زنان جامعه قرار گیرد و باید بتوانیم الگویی برای سایر کشورهای اسلامی نیز باشیم.
تاکید آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بر ترویج حجاب و عفاف در جامعه
به گزارش قم نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیرکل، رؤسا و معاونان بنیاد شهید استان قم با توجه به روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس جان خویش را برای حفظ اسلام و ارزشهای اسلام فدا کردند و جانبازان اعضاء و جوارحشان را در این راه عظیم تقدیم نمودند و این اجر عظیمی نزد خداوند دارد.

مرجع تقلید شیعیان دوران هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های ملت ایران را کم نظیر در تاریخ اسلام برشمرد و افزود: شهداء‌ و ایثارگران افتخارات اسلام هستند و آنان راه سعادت را در پیش گرفتند و از دین و حقایق دین حفاظت کردند.

وی تصریح کرد: باید یاد و راه شهدا در جامعه زنده بماند و آثار شهدا توسط خادمان شهدا برای آیندگان حفظ شود تا از این طریق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد و این ایثار‌ها و شهادت‌ها هیچگاه فراموش نشود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: امروز شما خادمان به فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اجر و مقام عظیمی نزد پررردگار دارید و باید قدر اینجایگاه را دانسته و در راستای خدمت به این قشر ارزشمند تلاش کنید.

آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: خدماتی که از طریق بنیاد شهید ارائه می‌شود، خدمات ارزنده‌ای است؛ اما هیچ خدمتی قابل مقایسه با ایثار و گذشت این عزیزان نمی‌باشد.

مرجع تقلید شیعیان برگزاری مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در روز وفات حضرت‌ام البنین (س) را کار شایسته‌ای دانست و بیان کرد: بانوان ایثارگر باید در عرصه‌های مختلف پیرو بانوان بزرگ اسلام باشند و خود الگوی جامعهٔ اسلامی در عفاف و حجاب معرفی شوند. بنیاد شهید می‌تواند در مسأله حجاب نیز اقدام فرهنگی داشته باشد و این از افتخارات بنیاد شهید است و برای دیگران هم اسوه و الگو باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد: ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی که شهداء نیز بر آن تأکید بسیار داشتند، ‌ باید مورد توجه همهٔ زنان جامعه قرار گیرد و باید بتوانیم الگویی برای سایر کشورهای اسلامی نیز باشیم.

وی برای موفقیت و سلامتی خادمان خانواده‌های معظم ایثارگران و خود خانواده‌ها دعا کرد و گفت: دوست داشتم که من نیز همراه شما بودم و می‌توانستم در اجر و ثواب خدمت به این خانواده‌های معظم شریک باشم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcds50x.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما