پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 20723
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد

تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز فرصتی برای تبیین سبک زندگی فاطمی(س)

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: تقارن این دو ایام هیچ تناقضی با هم ندارد چرا که ما می توانیم در این ایام از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) استفاده کنیم.
تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز فرصتی برای تبیین سبک زندگی فاطمی(س)
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حسین ابراهیمی درباره تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز و چگونگی حفظ حرمت ایام سوگواری ام ابیها(س)، اظهار کرد: تقارن این دو ایام هیچ تناقضی با هم ندارد چرا که ما می توانیم در این ایام از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) استفاده کنیم.

تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز مایه برکت است


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه می توانیم در عید نوروز دید و بازدید و مسافرت داشته باشیم، افزود: اینکه ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) همزمان با ایام نوروز شده برای ما مایه برکت است چرا که در عین توجه به مظلومیت زهرای مرضیه (س) می توانیم جلسات مرثیه ذکر اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه گرامیداشت این روزها مایه برکت است، تصریح کرد: وقتی مومنان دور هم جمع می شوند و یاد اهل بیت(ع) را زنده می کنند این مجالس و محافل دین را احیا می کند، اهل بیت (ع) با شادی مومنان شاد و با غم ان ها غمگین می شوند.

صله رحم جزئی از سبک زندگی حضرت زهرا (س) است


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه در ایام عزاداری حضرت زهرا (س) نباید کاری خلاف ادب از ما سر بزند، خاطرنشان کرد: رفت و آمد، دید و بازدید و صله رحم جزئی از سبک زندگی حضرت زهرا (س) بوده از همین رو نوروز امسال بهترین نوروز برای ما است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی براینکه هر روزی که در آن مرتکب گناه نشویم آن روز عید است، اشاره کرد و گفت: تقارن شهادت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با عید نوروز مانع از ارتکاب گناه می شود و همین امر ارزش این عید را نسبت به دیگر اعیاد دو چندان می کند.

تبیین خطبه زهرای مرضیه (س) بیان کننده نقش امام و امامت است

وی با بیان اینکه عید امسال از دو جهت پرهیز از گناه بخاطر یاد و ذکر زهرای مرضیه (س) و هم دید و بازدید و صله رحم دارای ارزش ویژه ای است، عنوان کرد: یاد خدا و اولیا این عید را ارجح بر تمام اعیاد کرده است که رسانه ها با تبیین سبک زندگی آن بزرگوار می توانند گام موثری در تبلیغ، ترویج و تبیین سبک زندگی فاطمی و علوی بردارند.

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر تبیین سبک زندگی حضرت زهرا (س) و بیان مظلومینت امیرالمومنین(ع) در خطبه دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: تبیین خطبه زهرای مرضیه (س) بیان کننده نقش امام و امامت است و ما در این دوران نیازمندیم که نقش حضرت تبیین شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر الگوگیری از سبک زندگی بهترین زوج عالم هستی، افزود: رسانه ها می توانند بر این موضوع تکیه کنند و این فرصت گران بهایی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcds50x.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما