دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46653
منبع : خبرگزاری فارس
توسط موسسه دارالهدی لاحیاء التراث الاسلامی

اثر جدید علامه نجاح طایی منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «انتساب امام صادق (ع) به ابوبکر دروغ است» به قلم علامه نجاح طائی نویسنده شیعی ضد تکفیر به همت موسسه دارالهدی لاحیاء التراث الاسلامی منتشر شد.
اثر جدید علامه نجاح طایی منتشر شد
به گزارش قم نیوز، علامه نجاح طائی نویسنده شیعی ضد تکفیر در مقدمه کتاب «انتساب امام صادق (ع) به ابوبکر دروغ است» آورده است: این کتاب دارای چهار بخش است که در بخش نخست روایتی منسوب به امام صادق (ع) است که فرموده‌اند «و لدنی ابوبکر مرتین»  که این روایت را جناب حنبلی ساخته و اربلی در کشف الغمه آورده و این نخستین کتاب شیعی است که روایت مزبور را ذکر کرده است.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: اربلی روایات اهل سنت را در کتب خود نقل کرده که در این کتاب به دو مورد آن اشاره شده است که نتیجه ساختن چنین روایاتی از زبان رئیس مذهب جعفری تحقیر آن امام معصوم (ع) است اما دقت در متن روایت، دروغ بودن آن را نشان می‌دهد. زیرا مسلمان در داشتن نسبت به رسول خدا (ص) افتخار می‌کند و هرگز با داشتن نسبت به فردی عادی افتخار نمی‌کند.

در ادامه این مقدمه آمده است: اگر فرض کنیم نسب امام صادق (ع) به ابوبکر می‌رسد جمله ابوبکر مرا دوبار متولد ساخت. ( من از دو طریق به ابوبکر می‌رسم) صحیح نیست، زیرا آن حضرت از دو طریق به او نمی‌رسد و این خود دلیل دیگری بر جعلی بودن روایت است.

این کتاب در فصل نخست روایت ساختگی جنابذی حنبلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سپس این روایت را رد می‌کند و در فصل دوم این کتاب دروغ بودن روایت ابن صدیق را مطرح کرده و سپس تناقضات آن را با آنچه صحیح است مطابقت داده و حقیقت را آشکار می‌کند. فصل سوم تحریف روایت به‌وسیله ابونضره در این کتاب عنوان شده و نویسنده سپس با دلایل و مستندات آن را رد می‌کند و در نهایت در فصل چهارم دست به آشکار کردن حقیقت می زند و با استناد به قرآن کریم و حدیث شریف این روایات سیاسی را مردود می‌شمارد.

مخاطبان با مطالعه این کتاب ارزشمند به هدف ناصبیان از جعل این حدیث پی می‌برند و متوجه خواهند شد که چرا چنین احادیث جعلی وجود دارد.

این کتاب ارزشمند در سه هزار نسخه به قلم علامه نجاح طائی محقق شیعی ضد تکفیر به چاپ رسیده است و علاقمندان می توانند برای تهیه این کتاب به نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcds90o.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما