دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 16133
همزمان با هفته بهداشت روان صورت گرفت

برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی در سپاه استان قم

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با هفته بهداشت روان و به همت معاونت بهداشت و درمان سپاه استان قم، کارگاه سبک زندگی اسلامی در حسینیه ثارالله ستاد سپاه برگزار شد.
برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی در سپاه استان قم
به گزارش قم نیوز، کارگاه سبک زندگی اسلامی که با حضور حجت الاسلام ولی زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه، احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب(ع)، شورای فرماندهی برگزار شد.
 
در این کارگاه دکتر میرزایی، سلامت روان را بخش مهمی از سلامت انسان خواند و اظهار کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده 21 الی 23 درصد افراد جامعه دارای نوعی از اختلالات روانی هستند که این آمار در بین نیروهای مسلح بسیار کمتر است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در سطح جامعه مطرح است موضوع  رابطه افراد خانواده‌ها می باشد افزود: مجموعه سپاه، نسبت به کل جامعه در جایگاه و وضعیت خوبی قرار دارد.
 
دکتر میرزایی با بیان لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه گفت: جنس این اقدامات در رابطه با آسیب شناسی شامل صبر، حوصله و گذر زمان می باشد.
 
وی رضایت از جامعه را در گرو رضایت از خانواده دانست و بیان کرد: محیطی امن و با ثبات، نقطه شکوفایی ارزش های انسانی، محل ارتباط و لذت بردن از زندگی، محل پذیرش همدیگر در هر سنی از کار‌کردهای یک خانواده مطلوب است.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نخستین محل تامین نیازها، محل بروز رشد و شخصیت، هوش و استعداد، محل حمایت از تولیدمثل و محل یادگیری، تجربه، تکرار و اصلاح خطاها از دیگر کار‌کرد‌های یک زندگی مطلوب است، خاطرنشان کرد: محیط زندگی از جامعه تاثیر‌پذیر است و چه خوب که تاثیرات مثبت را جهت الگو برداری بپذیرد.
 
میرزایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان عالی نظامی و انتظامی مبنی بر اینکه بیشتر به خانواده هایتان رسیدگی کنید تصریح کرد: روح تکامل یافته، جسم ناقص را می پوشاند ولی روان تکامل نایافته جسم را ناقص می‌کند.
 
وی صبر، کوشش، توسل و تمسک را چهار رکن مهم برآورده شدن آرزوها عنوان کرد و افزود: ما به هر آنچه که دیروز فکر می‌کردیم رسیده‌ایم و به هر آنچه که امروز به آن فکر کنیم فردا می‌رسیم.
 
وی با بیان اینکه اگر در زندگی تلاش و صداقت حاکم باشد مسیر زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: یک خانواده خوب در ابتدا اطاعت از خدا و رضایت پروردگار را سرلوحه کار خودش قرار می دهد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdsf0f.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما