يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 48813
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم خبر داد

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر کریمه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم گفت: هیات داوران با در نظر گرفتن آیتم‌های گوناگون در تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی که در جشنواره تئاتر کریمه برترین‌های هر بخش را معرفی کرد.
معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر کریمه
به گزارش قم نیوز، اصغر نوبخت، با بیان اینکه برترین‌های جشنواره تئاتر کریمه معرفی شدند، اظهار کرد: داوران جشنواره براساس آیتم‌های گوناگون نسبت به معرفی بهترین‌های این جشنواره اقدام کردند.

وی با اشاره به برگزیدگان تئاترهای صحنه این جشنواره بیان کرد: در بخش طراحی لباس محمدرضا شاهمردی برای طراحی لباس نمایش «باطل السحر» و در بخش طراحی صحنه مهدی رکنی برای طراحی صحنه نمایش «خانه عزیز» برگزیده شدند.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با معرفی هنرمندان نوجوان این جشنواره که در بخش تئاترهای صحنه‌ای نظر داوران را به خود جلب کردند، گفت: فاطمه رمضانی مقدم برای بازی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت»، زهرا آقایی به دلیل بازی در نمایش «خانه عزیز» و فرحان فرحناک نیز برای بازی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

نوبخت با اشاره به برگزیدگان مرد بخش تئاتر صحنه‌ای، عنوان کرد: علی اصغر تقی پور به دلیل بازی در نمایش «باطل السحر» تقدیر شد و جایزه سوم بازیگری مرد به صورت مشترک به احمد کولیوندی به خاطر بازی در نمایش «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» و مهدی ملاک به دلیل بازی در نمایش «بازدم» اهدا شد.

وی افزود: جایزه دوم این بخش را براساس نظر داوران، شایسته علی مقدم به دلیل بازی در نمایش «کلاژ» و جایزه بازیگری اول مرد که شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره می‌شد، به علی فرحناک به خاطر بازی در نمایش «کلاژ» اهدا شد.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با بیان اینکه هیات‌ داوران این جشنواره از سارا سجادی در نمایش «بازدم» و فرزانه خان محمدی در نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت» تقدیر کردند، گفت: هیات داوران جایزه بازیگری سوم زن را به شایسته حمیده عمویی به خاطر بازی در نمایش «کلاژ» و جایزه بازیگری دوم زن را به مرضیه فتخانی به خاطر بازی در نمایش «باطل السحر» اهدا کردند.

نوبخت ادامه داد: جایزه بازیگری نخست زن که شامل دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره می‌شد به زهرا فشکی به خاطر بازی در نمایش «کلاژ» تعلق گرفت.

 وی اضافه کرد:در بخش کارگردانی نیز مرتضی جلالی کارگردان نمایش «گامی در دوزخ و گامی در بهشت» از سوی هیات داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با بیان اینکه جایزه کارگردانی سوم این جشنواره به عطاء الله  منتظری کارگردان نمایش «کلاژ» تقدیم شد، تصریح کرد: هیات داوران جایزه کارگردانی دوم را به محمدرضا شاهمردی کارگردان نمایش «باطل السحر» اهدا کردند.

نوبخت با اشاره به نظر هیات داوران برای اهدای جایزه کارگردانی نخست این جشنواره گفت: هیات‌ داوران هیچ‌ یک از آثار حاضر در جشنواره را واجد شرایط کارگردانی اول ندانستند.

وی افزود: در بخش نویسندگی نیز هیات ‌داوران از بین متون ارائه ‌شده در جشنواره جایزه رتبه سوم نویسندگی را به صدرا میره ای به خاطر نمایشنامه «کلاژ» و جایزه رتبه دوم نویسندگی را به مصطفی کولیوندی به خاطر نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت» اهدا کردند.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با اشاره به شرایط کسب رتبه نخست نویسندگی این جشنواره از نظر هیات ‌داوران، بیان کرد: رعایت ساختار و تکنیک نویسندگی در متون نمایشی مهمترین آیتم گزینش هیات داوران بود که در این راستا دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمدرضا شاهمردی به خاطر نمایشنامه «باطل السحر» اهدا شد.

نوبخت با اشاره به نظر هیات داوران بخش تئاتر خیابانی این جشنواره گفت: هیات‌ داوران در بخش نمایشنامه ضمن امیدواری به ارتقاء سطح نمایشنامه نویسی خیابانی هیچ متنی را به مفهوم مطلق مطلوب ندانستند به همین دلیل از نمایشنامه «نان و نمک» به نویسندگی مرتضی مرتضوی راد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کردند.

وی با اشاره نظر هیات داوران در بخش بازیگری تئاترهای خیابانی این جشنواره عنوان کرد: علیرضا پایانی فر به خاطر بازی در نمایش «برادرها» تقدیر شد.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم با اشاره به اهدای جوایز یکم تا سوم بازیگری در تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر کریمه گفت: هیات داوران، جایزه سوم بازیگری در این بخش را به حسن پوریا برای نمایش عکاس، جایزه دوم بازیگری به شهاب نیازمند برای بازی در نمایش «عکاس» و جایزه برتر بازیگری را که شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره می‌شد به علیرضا نامدار برای نمایش «نان و نمک» اهدا کردند.

نوبخت جایزه کارگردانی تئاترهای خیابانی این جشنواره را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هیات ‌داوران دیپلم افتخار و تندیس این بخش از جشنواره را به خاطر برقراری ارتباط مناسب با تماشاگر به محمد حسن خوش رفتار کارگردان نمایش «عکاس» اهدا کردند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdsj0o.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما