دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 36843
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

صرف بیش از 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: امسال بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی بودجه عمرانی جذب کردیم که در مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی و آموزش صنایع دستی هزینه شد.
صرف بیش از 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی به تشریح فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف اجرا کردیم که در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی بودجه عمرانی جذب کردیم که در مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی، آموزش صنایع دستی و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری هزینه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به برخی از طرح‌های انجام شده در سال جاری، گفت: به عنوان نمونه گذرخان، کف بازار بزرگ قم و برخی از خانه‌های تاریخی مانند خانه شاکری مرمت و بازسازی شد، همچنین بخشی از این اعتبار برای احداث کمپینگ، انتقال آب و گاز برای مناطق گردشگری و انتقال گاز به پارک آبی بوستان غدیر که یکی از بزرگترین پارک‌های آبی کشور است هزینه شد.

رضایی با بیان اینکه در سال جاری چندین پروژه توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور بعد از هشت سال تلاش و کوشش سرمایه‌گذار در دستجرد به بهره‌برداری رسید، همچنین سه مهمانسرا در قم احداث شد و دو مرکز آموزش صنایع دستی در کهک و دستجرد به بهره‌برداری رسید تا روستائیان آموزش‌های لازم را در بخش صنایع دستی ببینند.

وی با تاکید بر اینکه استان قم ظرفیت بالای گردشگری به ویژه در بخش مذهبی دارد، اظهار کرد: نیمی از ورودی‌ها به قم زائرین هستند که ظرفیت خوبی برای شهروندان و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند تا در بخش هتل‌سازی سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان با اشاره به لغو تحریم‌های هسته‌ای، خاطرنشان کرد: امروز بعد از لغو تحریم‌ها کار تسهیل شده و آینده خوبی برای گردشگری کشور متصور هستیم که استان قم نیز از آن بی‌بهره نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdsj0s.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما