يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : 48543
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مراسم افتتاح مسجد بوسنیایی‌ها در آمریکا + تصاویر

قم نيوز : قم نیوز: مسجد حضرت مریم توسط انجمن اسلامی بوسنیکا در یوتا در یک کلیسای سابق بنیانگذاری شده، و در مراسم افتتاحیه این مسجد از عموم مردم دعوت به عمل آورد.
مراسم افتتاح مسجد بوسنیایی‌ها در آمریکا + تصاویر
مراسم افتتاح مسجد بوسنیایی‌ها در آمریکا + تصاویر

به گزارش قم نیوز، روز شنبه مسلمانان بوسنیایی در ایالت یوتا واقع در آمریکا، مراسم افتتاحیه بزرگی برای گشایش مسجد جدید حضرت مریم برپا کردند. این مسجد که توسط انجمن اسلامی بوسنیکا در یوتا راه اندازی شده، به احترام حضرت مریم (س)، مادر حضرت عیسی مسیح (ع)،  مسجد «مریم» نام گرفته است و هدف از این نامگذاری ایجاد وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی و مسیحیان بوده است.

در این گردهمایی که برای عموم رایگان بود، مردم از بخش‌های مختلف مسجد بازدید کرده و از آن‌ها با غذاهای مختلف کشور بوسنی و موسیقی سنتی پذیرایی شد. این مراسم همچنین فرصتی برای دیدن فضای نمازگزاری توسط همسایگان و دیگر اعضای جامعه به وجود آورد.

امیر صالح‌ ویک امام جماعت این مسجد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به عنوان بخشی از جامعه آمریکا سعی داریم دین و مذهب خودمان یعنی اسلام را به جامعه ارائه دهیم و بهترین شیوه برای انجام این کار استفاده از میراث ملی بوسنیایی است.

مسلمانان بوسنیایی برای راه اندازی این مسجد یک کلیسای سابق مسیحیان باپتیست را خریداری کرده و آن را به یک مسجد تغییر کاربری داده‌اند. گفته می‌شود این مسجد تمامی ویژگی‌های یک مسجد کامل از جمله مناره، گنبد، فرش‌های نماز و یک سالن بزرگ سرپوشیده برای برگزاری نماز جماعت را شامل می‌شود.

 

مراسم افتتاح مسجد بوسنیایی‌ها در آمریکا

مراسم افتتاح مسجد بوسنیایی‌ها در آمریکا

انتهای پیام /137

https://qomnews.ir/vdcdsk0o.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما