شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 14973
آیت الله مکارم شیرازی:

طلاب و روحانیان باید به سلاح بیان و قلم مسلح و مجهز باشند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی در سومین نشست مبلغان نخبه برتر کشور که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، مهم ترین سرمایه جوامع مختلف را نیروی انسانی دانسته و ابراز داشتند: در بین نیروی انسانی، نخبگان حرف بالاتر را می زنند.
طلاب و روحانیان باید به سلاح بیان و قلم مسلح و مجهز باشند
به گزراش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، ایشان برگزاری نشست های مبلغان نخبه کشور و استفاده از ظرفیت آنان را اقدامی ستودنی ذکر و تصریح کردند: برای پیشرفت، برنامه های فردی مفید نیست از این رو باید سراغ برنامه ها و کارهای جمعی رفت.

معظم له با بیان این که باید در عرصه تبلیغ از موازی کاری اجتناب شود، خطاب به مبلغان نخبه کشور تصریح کردند: در برنامه های خود اولویت ها را مدنظر داشته باشید و متناسب با ظرفیت ها برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش کنید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یکی از مهم ترین اولویت هایی که مبلغان نخبه می بایست به آن توجه کنند را مسائل اعتقادی ذکر و تاکید کردند: تا اعتقادات و باورهای جامعه تقویت و مستحکم نشود در سایر عرصه ها نیز توفیقی به دست نخواهیم آورد.

ایشان با تاکید بر این که مسائل اعتقادی در منابر باید مورد توجه قرار گیرد، ابرازداشتند: یکی از مسائل دیگری که باید به آن توجه کرد موضوع شیعه هراسی و شیعه ستیزی است و وهابیت تکفیری از گسترش تفکر و مکتب اهل بیت به هراس افتاده اند.

معظم له با بیان این که سرمایه اصلی وهابیت تکفیری دروغ است، تصریح کردند: رسانه ها، صدا و سیما، خطبا و مبلغان باید اصیل ترین عقاید اسلام که متعلق به پیروان اهل بیت(ع) است را برای مردم تبیین کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید جلوی تندروی ها را بگیریم، فرمودند: در منابر نباید نسبت به عقاید مذاهب دیگر تندروی صورت گیرد چراکه بهانه به دست دشمنان و بدخواهان می دهد.

ایشان خواستار گنجانده شدن فن خطابه در دروس حوزه شد و فرمودند: امروز طلاب و روحانیان باید به سلاح بیان و قلم مسلح و مجهز باشند تا بتوانند رسالت تبلیغی خود را به درستی انجام دهند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که عالمی که ناطق نباشد نمی تواند برای جامعه مفید باشد، تصریح کردند: نه تنها تبلیغ و خطابه کسر شان روحانی نیست بلکه مایه فخر و زینت است و باید این تابو شکسته شود که افراد برجسته نباید بر کرسی خطابه بنشینند.

ایشان در ادامه سخنان خود مبلغان را به تامین محتوای لازم تبلیغ توصیه کرد و فرمودند: خطبا باید اتاق فکری داشته باشند و محتوای لازم را تهیه و در اختیار روحانیان در مناسبت های تبلیغی قرار دهند. 

معظم له با تاکید بر این که مبلغان برای تبلیغ و هدایت جامعه به ویژه نسل جوان باید از ادبیات پر جاذبه استفاده کنند، یادآورشدند: حتما در منابر باید آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مورد استفاده خطبا باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم انسجام بین مبلغان به منظور تاثیرگذاری بیشتر تاکید کرد و فرمودند: یکی از طرق انسجام افزون بر برگزاری این گونه نشست ها و همایش ها، تهیه نشریه ای برای تحقق این امر است.

ایشان تصریح کردند: امروز گوش شنوا برای شنیدن پیام اهل بیت در دنیا فراوان است، امروز مردم از مادی گرایی خسته شده و رو به معنویت آورده اند و در میان مذاهب اسلامی آنچه می تواند جامعه را اشباع کند مکتب حیات بخش اهل بیت(ع) است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdsn0f.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما