سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 41973
منبع : پایگاه خبری پلیس

Google Chrome بدافزاري خطرناک در سيستم عامل اندرويد

قم نيوز : قم نیوز: عليرغم توليد گوشي هاي اندرويدي، ظهور بدافزارها آن را به يکي از آسيب‌پذيرترين و خطرناک‌ترين تجهيزات در دسترس و در اختيار مردم تبديل‌ کرده است.
Google Chrome بدافزاري خطرناک در سيستم عامل اندرويد
به گزارش قم نیوز، در حال حاضر يکي از خطرناک‌ترين اين بدافزارها، توسط متخصصين اين رشته شناسايي شده که نسخهGoogle Chrome  سيستم ‌عامل اندرويد را هدف خود قرار داده است.

نحوه فعاليت اين بدافزار، به اين شکل است که پس از راه‌اندازي توسط کاربر، فعاليت مخرب خود را روي سيستم‌عامل شروع مي کند، پس از شروع فعاليت اين بدافزار، اطلاعات حساب مالي دارنده گوشي اندرويدي يکي از با ارزش‌ترين اهداف اين بدافزار به شمار مي‌رود.

 براي جلوگيري از قرار نگرفتن در دام اين بدافزار، بهتر است کليه کاربران قبل از انجام هرکاري، از صحت آدرس واردشده اطمينان به عمل‌آورند و سپس فعاليت خود را آغاز کنند.

پس از بررسي‌هاي انجام‌شده توسط شرکت امنيتي Zscaler، عامل رفع آسيب‌پذيري توسط اين شرکت ارائه شد، با توجه به تجزيه‌ و تحليل کارشناسان امنيتي، اين بدافزار يکي از قدرتمندترين بدافزارهاي موجود در سيستم‌عامل‌هاي اندرويد به شمار مي‌رود که مواردي مانند نمايش جزييات تماس‌ها، بررسي پيام‌هاي متني، بازيابي تاريخچه مرورگر و سرقت اطلاعات بانکي، از اهم فعاليت‌هاي اين بدافزار جديد به شمار مي‌رود.

هنگامي‌که اين بدافزار مخرب روي سيستم‌ عامل نصب مي‌شود، اطلاعات کاربر را به‌ صورت کامل به سرورهاي فرماندهي و کنترل خود انتقال مي‌دهد.

 بر اساس تجزيه‌ و تحليل‌هاي شرکت امنيتي Zscaler، مشاهده شده است که اين بدافزار قابليت غيرفعال کردن هرگونه آنتي‌ويروس روي سيستم عامل، براي اجراي فعاليت‌هاي مخرب خود دارد،تنها راه برطرف کردن اين مشکل اين است که کاربر تنظيمات گوشي خود را به تنظيمات کارخانه بازگرداند.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdsn0o.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما