قم نيوز : اقم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه گفت: امروز دشمنان می دانند انقلاب اسلامی چه موجی در جهان راه می اندازد و آنها را از بین می برد، به همین دلیل اقدامات عربستان را می بینیم، امروز هم اوباما وارد عربستان می شود چرا که اینها می خواهند با یکدیگر جمع شوند و در مقابل انقلاب شما بایستند و به همین دلیل مهم است که مقاوم باشیم.
نمایش موج ایرانی هراسی دشمن در اقدامات اخیر دولت عربستان/ اوباما برای مقابله با انقلاب اسلامی به عربستان سفر می کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام زمانی که ارزش و ضد ارزش ها را مشخص می کند راه شناخت آنها را هم می آموزد اظهارداشت: علما در این زمینه وظیفه دارند و امر به معروف نمونه ای از آنها است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهید ثانی می فرمود اگر در شهرهای اطراف حوزه های علمیه مردم قرائت نماز و مسائلشان ایراد داشته باشد علما مسئول آن هستند گفت: باید ارزش ها و ضد ارزش ها را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ۲۲ سوره توبه افزود: در این آیه آمده است مردم همه برای جهاد به جنگ نروند، برخی باید به حوزه ها بیایند و تفقه در دین داشته باشند، فقه به معنای فهم دقیق و عمیق با همه ابعاد است، فقه امروز معنای جدیدی پیدا کرده که به احکام عملی مربوط است اما ده بعد در معارف داریم.
وی با اشاره به اینکه تفقه در دین به معنای این است که شناخت کامل در همه این ابعاد داشته باشید افزود: اسلام در مورد همه مسائل آموزه دارد، باید آنها را بشناسیم مخصوصا در زمانی که منکرها بیشتر شده اند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اگر شخصی منکر را نشناخت چون به آن علم ندارد وظیفه از او برداشته می شود گفت: باید بروید و بشناسید و به مردم آموزش دهید.

وی با اشاره به روز میلاد امام علی (ع) گفت: تولد در خانه کعبه منحصرا از ویژگی های امام علی (ع) است و برای هیچ شخصی چنین اتفاقی نیفتاده است، آیات و احادیث بسیاری نیز در تایید ولایت امام علی (ع) وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: چند روز با دعا زیستن تمرینی برای زندگی است به این دلیل که تنها معنویت برای انسان می ماند و هر چه معنویت ما بیشتر باشد خودسازی بیشتری داشته ایم و برای خودمان و جامعه مفید خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در هفته گذشته مجمعی در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت: این مراسم به مناسب اینکه رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای تاکید داشتند که حوزه قم باید انقلابی بماندبرگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: این کلام معنا دارد و هیچ وقت نباید انقلاب را از نظر خود محو کنیم، باید این افق را پیش چشم خود داشته باشیم، اهداف و ثمرات و برکات آن را باید بشناسیم و ترویج دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: امروز دشمنان می دانند انقلاب اسلامی چه موجی در جهان راه می اندازد و آنها را از بین می برد، به همین دلیل اقدامات عربستان را می بینیم، امروز هم اوباما وارد عربستان می شود چرا که اینها می خواهند با یکدیگر جمع شوند و در مقابل انقلاب شما بایستند و به همین دلیل مهم است که مقاوم باشیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdsn0s.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما