دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 30443

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۴به شرح زیر است:

آیت‌الله العظمی سیستانی: خون شیعیان قطیف هزینه وفاداری به ائمه(علیهم‌السلام) است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: مسلمانان باید در مقابل دشمنان اسلام، متحد باشند
رئیس جمهور: حماسه سوم خرداد را تداوم می بخشیم
آیت‌الله ممدوحی: کتب فراوانی در شرح معارف بلند والای صحیفه سجادیه نگارش شود
آیت‌الله کعبی: حوزویان با هوشیاری مطالبات رهبری را در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کنند
سردار سلیمانی: جز ایران کسی با داعش نمی‌جنگد

** جام جم ۹۴/۳/۴
* موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهادهای عفو و تخفیف مجازات ۱۰۲ نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
* مد روز: مبارزه با فساد!
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، ‌وزیر دادگستری دیروز در جمع خبرنگاران گفت: این روزها مقابله با فساد مد شده است، در حالی که ۲۰ سال بی‌توجهی شده و حالا توقع دارند دولت دو ماهه و شش ماهه فساد را از بین ببرد.

** همشهری ۹۴/۳/۴
* قتل عام در سوریه
تلویزیون دولتی سوریه دیروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) که به تازگی آن را اشغال کرده، صدها نفر را قتل عام کرده است.
بر اساس این گزارش که به نقل از شاهدان عینی منتشر شده، دست کم ۴۰۰ نفر که بیشترشان زن و کودک بوده‌اند توسط داعش کشته شده‌اند.
* فیتیله انتقاد در نقطه اعتدال
محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما: ما نه فیتیله انتقاد را بالا کشیدیم نه پایین، یک وظیفه‌ای در قبال دولت داریم که باید اطلاع سانی کنیم و دیدگاه‌های دولت را به عنوان عضو اصلی حکومت منتقل کنیم و در مقابل در جایی هم که مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی انتقاد دارند، حرف‌هایشان را منعکس کنیم.

** کیهان ۹۴/۳/۴
* بازرسی مدیریت شده یا پرش از خط قرمز!
روایت‌های مختلفی از جلسه غیر علنی دیروز بهارستان منتشر شده، برخی‌ها می‌گویند تیم مذاکره کننده بازرسی مدیریت شده از مراکز نظامی را پذیرفته و برخی دیگر آن را رد می‌کنند.
محمد سادات ابراهیمی:‌ در این جلسه ظریف درباره بازرسی از اماکن نظامی گفت ما چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی‌پذیریم؛ پروتکل الحاقی هم می‌گوید می‌شود بازرسی کرد ولی بازرسی مدیریت شده!
کریمی قدوسی: عراقچی گفت بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده، اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیت انجام می‌شود.
بازرسی از مراکز نظامی از سوی ما پذیرفته شده، اما ما نپذیرفته‌ایم که آنها بتوانند به دانشمندان ما دسترسی داشته باشند.
توجیه امکان دسترسی بازرسان آژانس با ادعای «مدیریت شده» بودن این دسترسی در حالی است که این مسئله جزو خطوط قرمز کشور بوده و به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.
* سعودی‌ها باید محاکمه شوند
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه‌گفت: سعودی‌ها همه‌شان مسئول جنایتی هستند که در یمن رخ داده و باید محاکمه شوند.
محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: همچنین انگلیس، فرانسه و آمریکا که تجهیزات و اسلحه در اختیار آنها گذاشته اند شریک جنایت هستند.
* حملات سنگین موشکی انصارالله به ساختمان فرماندهی مرزی عربستان در جیزان
انقلابیون یمنی در حملات سنگین و جدید خود این بار ساختمان فرماندهی مرزبانی عربستان را با ۸۰ موشک هدف قرار دادند.
* مصر و اسرائیل محاصره غزه را تنگ‌تر کرده‌اند
بانک جهانی با اشاره به شرایط بحرانی غزه، اعلام کرد که اسرائیل و مصر حلقه محاصره نوارغزه را تنگ‌تر کرده‌اند.

** شرق ۹۴/۳/۴
* نرخ تورم اردیبهشت ١٤,٣ درصد شد
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نرخ تورم ١٢ ماه منتهی‌به اردیبهشت سال ۹۳ را ١٤,٣ درصد اعلام کرد.
* درِ مدارس خبیثه تروریست‌پرور را ببندید
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم ‌شیرازی، از مراجع تقلید، با محکوم‌کردن جنایات وهابیت تکفیری علیه شیعیان عربستان، خطاب به علمای وهابی گفت: ریشه تمام اینها در وهابیت شما است؛ در مدارس خبیثه را ببندید؛ چراکه این تعالیم خبیثه را منتشر می‌کنند.
او افزود: ریشه تمام اینها در وهابیت شماست، کتب درسی دوره دبیرستان آنها را آورده بودند و ما مشاهده کردیم صریحا نوشته شده بود زوار قبور مشرک هستند و جان و مال و خونشان مباح است و این شامل شیعه و اهل‌سنت می‌شود؛ چراکه اهل‌سنت نیز به زیارت قبور می‌روند.

** ایران ۹۴/۳/۴
* حماسه سوم خرداد را تداوم می بخشیم
رئیس جمهوری در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران اعلام کرد: صدها دولت می‌آیند و می‌روند، اما خرمشهر و آزادی آن می‌ماند و باعث شادی و افتخار ملت است.
به حول و قوه الهی همه خرمشهرهای ملت ایران را آزاد خواهیم کرد و این فتح‌ها نیز در تاریخ کشور جاودانه خواهد شد.
اراده ملی ایرانیان، آزادکردن خرمشهرهای جدید از دست عفلقیان جدید است.
امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا، توسط ۱+۵، شورای امنیت و ابرقدرت‌ها اشغال شده است و ما با ابزار سیاسی و دیپلماسی می‌خواهیم سرزمین اقتصاد خود را که به ناروا تصرف و اشغال شده، آزاد کنیم.
* اسلام معتدل به مردم جهان معرفی شود
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با «صوفیان جلیل» وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی با اشاره به اینکه ‌امروز جهان اسلام با مشکلات اساسی روبه‌رو است و گروه‌های تندرو که هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، دست به اقداماتی می‌زنند که زمینه اسلام‌هراسی در جهان را فراهم سازند، گفت: ایران و اندونزی می‌توانند در این زمینه همکاری‌های سازنده‌‌ای داشته و اسلام را به عنوان دینی که دوستدار صلح و آرامش است، به جهان معرفی کنند.
* مذاکرات ایران در دستور نشست اروپا و اعراب
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای نشست مشترک با شورای همکاری خلیج فارس به قطر رفته، مذاکرات هسته‌‌ای ایران را یکی از محورهای در دستور کار این نشست اعلام کرد.
«فدریکا موگرینی» در صفحه شبکه مجازی خود درباره نشست دیروز «دوحه» نوشت:‌ «در نشست وزرای اتحادیه اروپا ـ شورای همکاری خلیج فارس در قطر هستم. در دستور کار این نشست، لیبی، سوریه، عراق،‌ یمن،‌ خاورمیانه و مذاکرات ایران قرار دارد».

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۴
* آغاز روند کاهش تحریم‌ها علیه ایران از تابستان سال جاری
بیزینس مانیتور با پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها علیه ایران از سه ماهه سوم ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرد حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی ایران در سال ۲۰۱۵ به ترتیب رشد ۲.۱، ۰.۷ و ۰.۹ درصدی را تجربه کند.
* مردم به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها توجهی نمی‌کنند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به بعضی از گلایه‌های رزمندگان نسبت به برخی مسائل و میدان داری جبهه ندیده‌ها، گفت: نگران نباشید و مطمئن باشید مردم هوشیار و بیدار ایران دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها که توخالی باشند، توجهی نمی‌کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا، هشت سال دفاع مقدس را قطعه‌ای بی نظیر و ارزشمند در تاریخ ایران خواند.
* مسلمانان باید در مقابل دشمنان اسلام، متّحد باشند
وزیر اقتصاد اندونزی آقای صوفیان جلیل به همراه سفیر این کشور آقای دیان و هیئت همراه، با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار، گزارشی از سفر هیئت فرهنگی و اقتصادی اندونزی به کشورمان، ارائه شد. سپس معظّم له با تقدیر و تشکّر و اظهار مسرّت از حضور هیئت اندونزی در ایران گفتند: مسلمانان باید به هم نزدیکتر شوند و روابط فیما بین خود را مستحکم نمایند.
این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فتنه گروه جنایتکار داعش گفتند: این گروه ظالم، وحدت مسلمان‌ها بلکه اساس اسلام را نشانه رفته‌اند و تنها راه دفع شرّ آنها، اتّحاد مسلمانان است. باید مسلمانان به پیام قرآنی "انما المومنون اخوه" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۴
* دولت بنزین را آزاد کرد
بنزین معمولی با قیمت ۱۰۰۰ تومان تک نرخی شد.
سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی دیگر در کارت سوخت‌ها شارژ نمی‌شود.
بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان شد.
نرخ گازوئیل از لیتری ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان افزایش یافت.
* تظاهرات بزرگ در قطیف
با اهتزاز پرچم‌های امام حسین و ابوالفضل‌العباس(علیهم السلام) در شرق عربستان موج جدیدی از حرکت مردمی شیعیان در این کشور آغاز شده است.

** جوان ۹۴/۳/۴
* الانبار و موصل با آمريكا آزاد نمي‌شود
دبيركل حزب‌الله لبنان در سالروز آزادي جنوب لبنان گفت: مقاومت هر جا كه لازم باشد با گروه تروريستي داعش وارد جنگ خواهد شد و اگر رهبري مقاومت تصميم بگيرد ده‌ها هزار نفر براي نبرد وارد ميدان مي‌شوند. سيدحسن نصرالله به مناسبت عيد مقاومت و آزادسازي در شهر نبطيه در جنوب لبنان سخنراني كرد.
* خرمشهر آزاد شد، چون منتظرکدخدا نماند
نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نشان داد می‌شود مقاومت کرد و در دهان کدخدا زد، گفت: خرمشهر بدین خاطر آزاد شد که منتظر کدخدا نماند.
سعید جلیلی در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نشان داد می‌شود مقاومت کرد و در دهان کدخدا زد، گفت: خرمشهر به این خاطر آزاد شد که منتظر کدخدا نماند.
جلیلی اظهار داشت: نگرانی استکبار برای چند سانتریفیوز نیست، بلکه به خاطر پیدا شدن قدرت جدید و مناسبات جدید است.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۴
* آمریکا با فروش تسلیحات به ترکیه موافقت کرد
وزارت خارجه آمریکا با فروش ۳۱۰ میلیون دلار تسلیحات و سامانه‌های دفاعی به ترکیه موافقت کرد.

** رسالت ۹۴/۳/۴
* نيازمند استفاده از تجربه دفاع‌مقدس در عرصه بين‌المللي هستيم
رئيس مجلس با اشاره به تجربه استفاده از نيروهاي مکتبي و استقامت در دفاع مقدس‌، گفت: امروز در مصاف منطقه‌اي و بين‌المللي بايد از اين تجربه استفاده کنيم.
علي لاريجاني در مراسم تجليل از جانبازان مجلس که به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر برگزار شد، با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس در استفاده از نيروهاي مکتبي، اظهار داشت: نقطه اصلي توفيق ما در دفاع مقدس به خاطر اين بود که از حضور نيروهاي مکتبي که جنگ را به عنوان يک وظيفه ديني قبول کرده بودند، برخوردار بوديم.
* پوتين تهديد به انتشار اسناد ماهواره‌ای واقعه ۱۱ سپتامبر کرد
آمريکا نگران انتشار تصاوير و اسناد ماهواره‌اي واقعه ۱۱ سپتامبر توسط روسيه است.
به نقل از وترن تودي، روسيه در حال آماده کردن اسناد و تصاوير ماهواره‌ای درباره واقعه ۱۱ سپتامبر است که بيانگر دست داشتن دولت و سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا در حادثه ۱۱ سپتامبر است.

** مردم سالاری۹۴/۳/۴
* تمجيد اسراييل از شکست بازبيني ان‌پي‌تي
نتانياهو از دولت آمريکا و شخص جان کري به علت حمايت از اسرائيل در نشست بازنگري پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي‌۲۰۱۵ که در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک برگزار شد تشکر کرد.
در اين نشست، آمريکا پيشنهادي را وتو کرد که بر‌اساس آن‌، دبير کل سازمان ملل موظف مي‌شد نشستي بين‌المللي را براي ايجاد خاورميانه‌اي عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي تا ماه مارس سال ۲۰۱۶ ميلادي ترتيب دهد.
نتانياهو روز شنبه در تماس تلفني با جان‌کري از وي به علت رد کردن اين پيشنهاد تقدير کرد.
* نگراني سعودي‌ها برداشته شدن تحريم‌هاست نه سلاح هسته‌اي
بروکينگز گزارش داد: مقامات سعودي بيش‌تر از آن‌چه نگران دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي باشند نگران آنند که با برداشته شدن تحريم‌ها؛ ايران از لحاظ اقتصادي، فن‌آوري، سياسي و تبادل با غرب به يک قدرت برتر تبديل شود.

** آرمان ۹۴/۳/۴
* تجلیل رئیس‌جمهور از ۸ خانواده شهید
در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که صبح دیروز با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های شهدا و رزمندگان و فاتحان خرمشهر با حضور رئیس‌جمهور، نهاوندیان، سرلشگر فیروزآبادی و حجت‌الاسلام شهیدی از خانواده هشت شهید دفاع مقدس تجلیل شد.
* کریمی‌قدوسی را به خدا می‌سپارم
شنیده شد که عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با انتقاد از جواد کریمی‌قدوسی که مطالبی را درباره بازرسی مراکز نظامی منتشر کرده بود، اورا به خدا واگذار کرد.
 سیدعباس عراقچی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از «فارس ۲۴» که ضمیمه خبرگزاری فارس است منتشر کرده که در آن عکس او دیده می شود و بالای آن نوشته شده است: بازرسی از مراکز نظامی را پذیرفته‌ایم.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در شرح این عکس نوشت: جز آنکه آقای کریمی‌قدوسی را به خداوند بزرگ واگذار نمود چه می‌توان کرد؟ ... الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۴
* حسین هاشمی، استاندار تهران با صدور حکمی سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری را با حفظ سمت به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان منصوب کرد.

** آفرینش ۹۴/۳/۴
* گرسنگي جان ۱۲ ميليون يمني را تهديد مي‌کند
جاناتان کانلايف، مدير هيات پزشکي بين‌المللي در يمن در سخناني عنوان داشت: از ميان جمعيت ۲۶ ميليون نفري يمن، ۱۲ ميليون تن در حال حاضر به کمک‌هاي غذايي نياز دارند و اين رقم در حال افزايش است.
* عاملان حمله به شيعيان مجازات مي‌شوند
ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان اعلام کرد همه کساني که در حمله به مسجد روستاي القديح دست داشته و يا براي اين حمله همکاري و يا نقشه کشيده‌اند مجازات خواهند شد.
در همين حال وزارت کشور عربستان از شناسايي هويت عامل انتحاري که خود را در مسجد شيعيان در القطيف منفجر کرده بود خبر داد.

** ابتکار ۹۴/۳/۴
* سر عقل بیایید
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوریه و عراق را به هم می‌ریزند تا خود را به مرزهای ایران برسانند و ناامنی ایجاد کنند.
من از پایگاه خرمشهر اعلام می‌کنم اگر کوچکترین تجاوزی صورت بگیرد، دیگر در کنار مرزهای خود آرام نخواهیم داشت و درس بزرگی به آنها خواهیم داد تا برای همیشه فکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از سر خود بیرون کنند.
به آنها می‌گوییم که سر عقل بیایید. دست از ناامنی در سوریه، عراق، یمن و غزه بردارید. فلسطین را رها کنید.

** قدس ۹۴/۳/۴
* ۱۵ میلیون ایرانی زیر خط فقر
برخی آمارهای ارایه شده، تعداد افراد زیر خط فقر در کشور را از ۱۰ میلیون تا ۱۵ میلیون نفر برآورد کرده اند.
* نگرانی ابتکار از پارازیت‌ها
دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر پیگیری دولت یازدهم درباره بحث نظارت بر پارازیتها، ابهامات موجود در این بخش را یکی از موانع نظارت و پایش امواج بیان کرد.

** قانون۹۴/۳/۴
* احمد توکلی مجرم شناخته شد
هیات منصفه مطبوعات مدیر مسئول سایت الف را در رابطه با یکی از اتهاماتش که مربوط به توهین به مسئولان و قوه قضايیه بود، مجرم تشخیص داد.
جلسه رسیدگی به پرونده سایت «الف» صبح ديروز در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.
احمد توکلی مدیر مسئول سایت الف در پرونده اتهام تبلیغ علیه نظام مجرم شناخته نشد.
* جنگ‌ما با ايران فرقه‌اي است
«عبد الرحمن سديس» روحاني وهابي تندرو و مدير کل امور مسجد الحرام و مسجد‌النبي‌(ص) در اظهاراتي گفت: «جنگ ما با ايران جنگ دين و نبرد سنت و ايمان و توحيد است و در درجه اول نبردي فرقه‌اي است و اگر هم فرقه‌اي نباشد آن را فرقه‌اي مي‌کنيم و تلاش کرده‌ايم که فرقه‌اي باشد. اختلاف ما با شيعيان تا زماني که آن‌ها وجود دارند، از بين نخواهد رفت.»

** اعتماد ۹۴/۳/۴
* متجاوزان يمن از تاريخ و وقايع گذشته نزديك درس بگيريد
سردار حسین دهقان وزير دفاع با اشاره به تجاوز دولت عربستان به يمن گفت: از تاريخ و وقايع گذشته نزديك درس بگيريد.
نسل كشي و ارتكاب جنايات جنگي و ظلم و تجاوز، همان گونه كه خداوند وعده داده است، عاقبتي جز هلاكت و نابودي در پي ندارد.
* برخي جريان هاي سياسي فشارهاي زيادي را بر مذاكره كنندگان كشورمان وارد كردند
معاون پارلماني رييس جمهور تاكيد كرد: فضاي عمومي مجلس نشان از اقناع نمايندگان از پاسخ هاي ظريف و عراقچي در جلسه غيرعلني دارد.
حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري با مفيد خواندن جلسه غيرعلني مجلس با حضور وزير امور خارجه و مذاكره كننده ارشد تيم هسته‌ای كشورمان براي توضيح در خصوص آخرين تحولات مذاكرات هسته اي، گفت: با توجه به اينكه در روزهاي اخير نوعي جنگ رواني عليه تيم مذاكره كننده اتفاق افتاده است حمايت نمايندگان می‌تواند موضع مذاكره كنندگان را تقويت كند.

** کلید ۹۴/۳/۴
* شهادت ۵۸۵ تن در درگیری‌های عدن طی ۵۰ روز
در پی درگیری‌های مستمر بین شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن و عناصر تکفیری با نیروهای مردمی یمن در مناطق مختلف عدن طی ۵۰ روز گذشته ۵۸۵ تن به شهادت رسیده‌اند.
* سوالات زیادی درباره مذاکرات باقی مانده است
نقوی حسینی: در جلسه غیر علنی نمایندگان با آقای ظریف و عراقچی صحبت‌هایی پیرامون مذاکرات هسته‌ای، بیانیه لوزان، افق مذاکرات، موضع‌گیری طرف غربی بالاخص آمریکا و متحدانش در منطقه صورت گرفت.
حجم بالای سوالات و کمبود وقت این اجازه را نداد تا به همه سوالات پاسخ داده شود تا نهایتا سوالات و ابهامات زیادی حول موضوع مذاکرات هسته‌ای باقی بماند.
به ویژه آنکه به نظر می‌رسد هنوز تعدادی از نمایندگان نسبت به بازدید از مراکز نظامی و چگونگی لغو تحریم‌ها سوالاتی دارند که باید مورد توجه مسوولان وزارت امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده قرار بگیرند.

** شهروند ۹۴/۳/۴
* هیچ فردی در نظام ما غیرقابل انتقاد نیست
علی مطهری در دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات احمد توکلی درباره روند دادگاه گفت: نظر من دادگاه روند خوبی داشت و آقای توکلی به خوبی از خودشان دفاع کردند، اما دادستانی بسیار سختگیرانه نسبت به این قضایا اعلام جرم می‌کند و گویی ریاست قوه قضائیه غیرقابل انتقاد است و این طور این موضوع را جلوه می‌دهد.
مطهری تصریح کرد: به نظر من هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی ایران غیرقابل انتقاد نیست و همه باید پاسخگو باشند.
* عملیات موفق پهپادها و تکاوران نیروی زمینی ارتش در رزمایش بیت‌المقدس ۲۷
تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رزمایش بیت‌المقدس ٢٧ که از ٣١ اردیبهشت‌ماه در سه نقطه جغرافیایی کشور آغاز شده، دست به عملیات زدند.

** اخبار خبرگزرای ها و سایت های اینترنتی

خون شیعیان قطیف، هزینه وفاداری به ائمه علیهم‌السلام است
حوزه / آیت‌الله العظمی سیستانی در پیام تسلیتی با ابراز تاسف عمیق نسبت به جنایت صورت گرفته در مسجد حضرت امیر المومنین(ع) قطیف عربستان، از خداوند متعال برای شهدای این فاجعه علو درجات، برای مجروحین آرزوی سلامت و برای بازماندگان صبر مسئلت نمودند.
در این پیام آمده است: با اندوه و تأسف فراوان خبر تعدی ستمکارانه به برادران نمازگزار در مسجد امام علی(ع) را دریافت کردیم. خون پاک این افراد به عنوان هزینه وفاداری و پیروی از ائمه اهل بیت علیهم‌السلام ریخته شد.

کتب فراوانی در شرح معارف بلند والای صحیفه سجادیه نگارش شود
رسا/ آیت‌الله ممدوحی با اشاره به اسرار بسیاری که در صحیفه سجادیه نهفته است، خواستار تألیف کتب فراوانی در شرح معارف بلند والای این کتاب ارزشمند شد.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) دعاهایی را در صحیفه سجادیه جمع آوردند که شیعه را تا ابد در برآورده کردن نیازهایش یاری می‌دهد.
وی درادامه افزود: حضرت امام سجاد(ع) تمام نیازهای بشریت را درقالب دعا برای مردم مطرح کرده‌اند وجا دارد علمای بزرگ عنایت بیشتری به این کتاب ارزشمند داشته باشند.

حوزویان با هوشیاری مطالبات رهبری را در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کنند
رسا/ آیت‌الله کعبی با تاکید بر این که حوزویان هوشیار و بیدار هستند و مطالبات رهبر معظم انقلاب را درباره مذاکرات هسته‌ای دنبال خواهند کرد تاکید کرد: راهبرد آمریکا در مذاکرات استحاله انقلاب اسلامی و عبور از ولایت فقیه و رهبری است.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای وباج خواهی‌های غرب در مذاکرات، خاطرنشان کرد: راستی آزمایی و پذیرش آن در ساختار مذاکرات یعنی حقوقی کردن مطالبات سیاسی آمریکا و تن دادن به آن و این مساله دارای اشکال حقوقی و محتوایی فراوان دارد.

برخی، وحدت مسلمانان را خلاف ولایت می‌دانند
ایسنا/ آیت‌الله اراکی در نشست «سرگروه‌های تبلیغ اربعین» عدم وحدت مسلمانان را گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام معرفی کرد و گفت: دشمنان ما با مشکلاتی روبرو هستند و راه برون‌ رفت از آن را به جان هم انداختن مسلمانان می‌دانند.
عضو جامعه مدرسین درباره نقش مبلغان در راستای تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: امروز اگر در جامعه اسلامی، کسی تربیت اسلامی می‌شود در پای منبرها و در مساجد صورت می‌گیرد نه در جای دیگر؛ البته جاهای دیگری هستند که در این عرصه زمینه را فراهم می‌سازند، ولی کار ریشه‌ای در پای منبرها و در مساجد انجام می‌گیرد.

سردار سلیمانی: جز ایران کسی با داعش نمی‌جنگد
فارس/ سردار قاسم سلیمانی با اشاره به حمله داعش به عراق وسقوط شهر الرمادی گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست.
فرمانده نیروی قدس سپاه بیان داشت: آیا این چیزی به غیر از شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه است و این به غیر از این است که هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند.

هشدار وزیر خارجه عراق به ریاض
العالم/ وزیر خارجه عراق به عربستان هشدار داد که از خطر گروه تروریستی "داعش" در امان نیست.
ابراهیم الجعفری افزود: داعش نیازی به معرفی ندارد بلکه با اقدامهایش خود را معرفی می‌کند، با کسی دوست نمی‌شود و دشمن همه است، هر شخص آگاه که خواستار ثبات کشورش و جهان است می‌داند مجالی برای مصالحه با این گروه نیست.

تلاش عربستان برای ترور مراجع دینی عراقی
فارس/ بنا به برخی گزارش‌های امنیتی از مقامات عراقی دستگاه اطلاعاتی عربستان سعی دارد در هماهنگی با «محمود الصرخی» شیخ فتنه‌گر عراقی ترور برخی از مراجع دینی در نجف اشرف را برنامه‌ریزی کند.
طبق این اطلاعات، دستگاه اطلاعاتی عربستان پیش از این سعی داشته تا شیخ «بشیر النجفی» یکی از عالمان بزرگ عراق را ترور کند؛ اما این ترور ناکام ماند.

بارگیری دومین کشتی کمک‌های ایران به یمن
فارس/ دومین کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حال بارگیری محموله‌های غذایی برای ارسال به یمن از بندر امام خمینی (ره) است.
کشتی ایرانی «آرزو» برای بارگیری مواد غذایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفته و مشغول بارگیری مواد غذایی ارسالی به مردم یمن است..

موگرینی: تلاش می‌کنیم به توافق‎جامع برسیم
تسنیم/ فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که برای حضور در نشست وزیران اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس در دوحه قطر به سر می‌برد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: "تلاش می‌کنیم به توافقی جامع با ایران دست پیدا کنیم."

لیبرمن: اعراب درباره ایران مثل ما حرف می‌زنند
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید با اعراب علیه ایران متحد شود.
لیبرمن افزود: ما می‌توانیم در تعامل با عربستان؛ مصر و کشورهای عرب حاشیه خلیج(فارس) بر ضد ایران تعامل کنیم. وی در ادامه گفت: زمانی که شما با آنها در پشت درهای بسته دیدار می‌کنید آنها همانند ما سخن می‌گویند. اخیرا زمانی که آنها با رئیس جمهور اوباما هم دیداری داشتند همانند ما درباره ایران گفتگو کردند.

محکومیت اظهارات ضد ایرانی سناتور آمريکایی
باشگاه خبرنگاران/ شورای ملی ایرانیان آمریکا اظهارات لیندسی گراهام را که گفته بود ایرانی ها دروغگو هستند، محکوم کرد و خواهان عذرخواهی وی شد.

رشد ۲۰ درصدی ثروت بانک‌های ایران
تسنیم/ موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارشی از عملکرد سیستم بانکی ایران پیش بینی کرد دارایی بانک‌های ایران در سال ۲۰۱۵ با رشد ۲۰ درصدی همراه باشد.
بر این اساس ارزش کل دارایی بانک‌های ایران به رقم بی سابقه ۱۵۹۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

برنامه «موساد» برای انفجار مسجد در ایران
فارس/ یک منبع امنیتی فلسطین گفته که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل برای انجام عملیات انفجاری در یکی از مساجد اهل تسنن ایران مشابه حادثه تروریستی مسجد شیعیان در قطیف عربستان برنامه دارد و هدف موساد تحریک اهل تسنن علیه شیعیان و دولت ایران است. وی افزود: اسرائیل تبحر خاصی در ایجاد فتنه و جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی دارد و تاکنون چندین عملیات در مناطق مختلف خاورمیانه اجرا کرده است.

رزمایش دریایی مشترک ایران با دیگر کشورها
ایرنا/ فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت که این نیرو با دیگر کشورها رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کند.
دریادار سیاری افزود: نیروی دریایی ارتش در صورتیکه ناوگروه‌های خود را به دیگر کشورها اعزام کند، برگزاری رزمایش مشترک دریایی را نیز در دستور کار دارد. جانشین فرمانده کل ارتش چندی پیش اعلام کرد: برای سال ۹۴ با قزاقستان، روسیه و عمان برنامه رزمایش مشترک داریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdso0s.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما