سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 35303
منبع : روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مطرح کرد

اشتغال ۱۰ هزار نفر در ۵۰۰ واحد تاسیسات اقامتی در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال هستند که تا کنون برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.
اشتغال ۱۰ هزار نفر در ۵۰۰ واحد تاسیسات اقامتی در قم
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان موقوفه ابوحسین تبریزی از محل موقوفات اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امورخیریه از محل موقوفات در احداث واحدهای اقامتی و کمپینگ زائران با کمک سایر دستگاه اقدامات خوبی انجام داده است که امیدواریم بر اساس نیاز استان قم ساخت و ساز این تاسیسات گردشگری را ارتقاء دهد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه زمین‌های مناسبی برای توسعه تاسیسات گردشگری در اختیار دارد که می‌تواند با واگذاری آن به بخش خصوصی در راستای جذب زائران، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی برای مردم استان قدم بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه در استان قم بیش از ۱۰۰ درصد نیازمند احداث واحدهای اقامتی هستیم گفت: در حال حاضر حدود ۹ هزار تخت پذیرایی از زائران داریم که در برنامه ششم توسعه به ۲۰ هزار تخت افزایش پیدا کند.

وی افزود: ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال هستند که تا کنون برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است ضمن اینکه واحدهای اقامتی دیگری نیز در دست احداث است و در صورتی که به بهره برداری برسد شاهد ماندگاری بیشتر زائران خواهیم بود.

رضایی با اشاره به اینکه استان قم باید در بحث ماندگاری مسافران برنامه‌ریزی کند گفت: شهر مقدس قم به علت وجود حرم کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان باید در توسعه زیرساخت‌ها پیشرو باشد و خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی برای ماندگاری زائران ارائه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، افزود: نیمی از گردشگران ورودی به کشور زیارتی هستند که این افراد به استان قم نیز وارد می‌شوند، همچنین زائران خارجی از ملیت‌های مختلف از جمله عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان و اروپایی برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری وارد این استان می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdss0s.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما